USING AUDIOVISUAL TECHNOLOGY IN RUSSIAN LANGUAGE LESSONS

Authors

  • Aziz Umarov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N61

Keywords:

innovation, form, technology, educational process, thinking, method, efficiency, Internet resources.

Abstract

In this article, the author emphasizes that the goal of modern education is not so much knowledge, abilities and skills, but personal growth. One of these new formations may be competencies. The need to use a competency-based approach in education is no longer in doubt both among the teaching community and at the state level, as evidenced by the third-generation education standards.

References

Молокова А.В., Молоков Ю.Г. Информационные технологии в традиционной начальной школе // Начальное образование. 2003. №1. С.121

Захарова И.Г. Информационные технологии в образовании. М.: Академия, 2005. С.65.

Тер-Минасова С. Г. Традиции и инновации языкового образования в России / С. Г. Тер-Минасова // Инновационные проекты в языковом образовании: сборник научных статей / под ред. Ю. Б. Кузьменковой. – М.: Центр по изучению взаимодействия культур ФИЯР МГУ им. М. В. Ломоносова, 2007. С.168

Щемелева, И. Ю. Применение инновационных методов обучения иностранным языкам в школе: учебно-методическое пособие / И. Ю. Щемелева, Ю. С. Васильева, А. О. Наследова, И. В. Нужа. – Орск: Издательство ОГТИ, 2009. С. 91

Published

2023-12-02

How to Cite

Umarov, A. (2023). USING AUDIOVISUAL TECHNOLOGY IN RUSSIAN LANGUAGE LESSONS. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(11). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N61