THE ROLE OF STAGECRAFT IN THE WORK OF A VOCALIST

Authors

  • Aziz Rajabi

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I3Y2024N70

Keywords:

acting skills, stage skills, singer's manners, stage speech, plastic technology, technique of working on the work

Abstract

The article shows some aspects of the formation of the stage skills of vocal singers who are students of cultural universities, the fundamental approaches to the development of the stage skills of vocal singers are listed, the elements of acting techniques, acting and vocal stage speech; technique of working on the work and its components; such as plastic technology are offered.

References

Olontseva T. A. Formation of professional skills of students-choirmaster in the process of study at the university. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [Bulletin of the Moscow State University of Culture and Arts]. 2014, no. 1 (57), pp. 216–220. (In Russian)

Nilov V. N. Khoreograficheskoe iskusstvo v formirovanii sotsial’no-kul’turnogo prostranstva po mestu zhitel’stva [Choreographic Art in the formation of social and cultural space in the community]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [Bulletin of the Moscow State University of Culture and Arts].

, no. 1 (51), pp. 129–137.

Лернер И. Я. Дидактические основы методов обучения. Москва : Педагогика, 1981. 186 с.

Казакова А. Г. Интерактивные методы обучения в системе послевузовского профессионального образования // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2013. № 2 (52).

С. 184–190.

Казакова А. Г. «Реформа» и «возрождение» современной высшей профессиональной школы // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2013. № 3 (53). С. 146–151.

Христидис Т. В. Психолого-педагогическое сопровождение студентов в вузе // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2015. № 1 (63). С. 172–176.

Kuznetsov N. I. Stsenicheskoe masterstvo opernogo artista v kontekste akterskoi shkoly F. I. Shaliapina. Diss. dok. iskusstv. [Scenic skill of the opera singer in the context of actor’s school F. I. Shalyapina. Dr. history of arts sci. diss.]. Moscow, 2005. 380 p.

Паваротти Л. Я, Лучано Паваротти, или Восхождение к славе. Москва : Алгоритм, 2014. 287 с.

Zaikova M. S. Formirovanie tvorcheskikh navykov u studentov pri sozdanii tsenicheskogo obraza v vokal’nom proizvedenii [Formation of creative skills at students during creation of a scenic image in the vocal work]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [Bulletin of the Moscow State University of Culture and Arts]. 2011, no. 6, pp. 159–163.

Кузнецов Н. И. Сценическое мастерство оперного артиста в контексте актёрской школы Ф. И. Шаляпина : дис. на соиск. учён. степ. доктора искусствоведения : 17.00.02 – музыкальное искусство / Кузнецов Николай Иванович ; Московская государственная консерватория имени П. И. Чайковского. Москва, 2005. 380 с.

Станиславский К. С. Собрание сочинений : в 8 томах / ред. коллегия: М. Н. Кедров (гл. ред.) [и др.] ; [подготовка текста и примеч. Н. Д. Волкова и В. Р. Канатчиковой] ; [вступ. статья Н. Волкова, с. V–XXVIII]; Государственный научно-исследовательский институт театра и музыки, Московский Художественный академический театр СССР имени М. Горького. Москва : Искусство, 1954–1961. Т. 4.

Станиславский К. С. Работа актёра над собой в творческом процессе переживаний. Дневник ученика. Часть II. Москва : Искусство, 1935. 142 c.

Published

2024-03-31

How to Cite

Rajabi, A. (2024). THE ROLE OF STAGECRAFT IN THE WORK OF A VOCALIST. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(3). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I3Y2024N70