QUIZ ON COLLOIDAL CHEMISTRY: DEVELOPING LOGICAL THINKING OF STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI3Y2024N63Keywords:
сolloidal chemistry, education, quiz, knowledge, training, methods, skills.Abstract
The article presents a quiz on colloid chemistry, the aim of which is not only to test students' knowledge in the field of colloid chemistry but also to make learning engaging and interesting through a gaming format, which is especially important in modern education. The proposed scenario includes various questions and tasks, allowing participants not only to demonstrate their knowledge but also to develop skills in analysis, critical thinking, and teamwork.
References
Мукашева Н.Ш. (2014). Викторина как форма развития коммуникативных и познавательных УУД кадет/ Обучение и воспитание: методики и практика, (16), 115-120.
Т.Ф. Турутина, Д.В. Третьяков. Деловая игра как метод активизации обучения графическим дисциплинам, Известия алтайского государственного университета, 2(58)-2008, 78-81.
Н. И. Холод, И. Ю. Никитина Викторина как средство активизации учебно-познавательной деятельности студентов на занятиях по иностранному языку в вузе/ Ярославский педагогический вестник – 2017 – № 2, 137-141.
Хисматова Х. Ф. 2022). О роли самостоятельной работы студентов педагогических вузов. International conference on learning and teaching-2022- 1(8), 200-203.
Груздова О.Г. Интеллектуально-творческая игра как средство обучения студентов: на примере дисциплин педагогического цикла. Нижний Новгород-2007, 3-156.