ANALYSIS OF INFLUENCING FACTORS ON INCREASING THE EXPORT POTENTIAL OF SMALL BUSINESSES

Authors

  • Tukhtabek Rakhimov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I8Y2024N09

Keywords:

Small business, export, enterprise, export potential, product, efficiency.

Abstract

In this paper describes the need, significance and directions of factors influencing the export potential of small businesses.

References

1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 29-noyabrdagi “Mahalliy ishlab chiqaruvchilarning eksport salohiyatini yanada rag‘batlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-5587-son Farmoni. Manba: https://lex.uz/docs/4085146

2. Гильяно А.А., Мозолева Н.В. Организация внешнеэкономической деятельности предприятия: учебное пособие [Электронный ресурс]. – Электрон. текстовые дан. (1,1Мб). – СПб.: Издательский центр «Интермедия», 2017. - с.16.

3. Махотаева М.Ю., Бакуменко О.А., Варламов Г.В. Экспорт образовательных услуг vs интернационализация университета: монография. / М.Ю.Махотаева [и др.]. - Псков: Псковский государственный университет, 2019. - с.5.

4. Шашло Н.В. Внешнеэкономическая деятельность предприятия: учебное пособие. / Н.В.Шашло, А.А.Кузубов; Владивостокский государственный университет экономики и сервиса. - Владивосток: Изд-во ВГУЭС, 2017. - с. 11.

Published

2024-08-31

How to Cite

Rakhimov, T. (2024). ANALYSIS OF INFLUENCING FACTORS ON INCREASING THE EXPORT POTENTIAL OF SMALL BUSINESSES. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(8). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I8Y2024N09