ANALYSIS OF INFLUENCING FACTORS ON INCREASING THE EXPORT POTENTIAL OF SMALL BUSINESSES
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I8Y2024N09Keywords:
Small business, export, enterprise, export potential, product, efficiency.Abstract
In this paper describes the need, significance and directions of factors influencing the export potential of small businesses.
References
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 29-noyabrdagi “Mahalliy ishlab chiqaruvchilarning eksport salohiyatini yanada rag‘batlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-5587-son Farmoni. Manba: https://lex.uz/docs/4085146
2. Гильяно А.А., Мозолева Н.В. Организация внешнеэкономической деятельности предприятия: учебное пособие [Электронный ресурс]. – Электрон. текстовые дан. (1,1Мб). – СПб.: Издательский центр «Интермедия», 2017. - с.16.
3. Махотаева М.Ю., Бакуменко О.А., Варламов Г.В. Экспорт образовательных услуг vs интернационализация университета: монография. / М.Ю.Махотаева [и др.]. - Псков: Псковский государственный университет, 2019. - с.5.
4. Шашло Н.В. Внешнеэкономическая деятельность предприятия: учебное пособие. / Н.В.Шашло, А.А.Кузубов; Владивостокский государственный университет экономики и сервиса. - Владивосток: Изд-во ВГУЭС, 2017. - с. 11.