BO`LAJAK O`QITUVCHILARDA FUTUROLOGIK TAHLIL QILISH KO`NIKMALARINI RIVOJLANTIRISHNING MUHIM ASPEKTLARI

Mualliflar

  • Nodir Nishonov

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI10Y2024N57

Kalit so'zlar

Futurologiya, prognoz, futurologik ko`nikmalar, futurologik tahlil, prognostik kompetensiya,

Annotasiya

Ushbu maqolada 21 asr  ko`nikmalaridan biri hisoblangan futurologik tahlil qilish ko`nikmalarini rivojlantirishning o`ziga hos jihatlari o`ranilgan. Ushbu izlanish bo`lajak o`qituvchilarda kelajakda davlatning ta’lim sohasidagi taktik va strategik yo`nalishini belgilashini optimallashtiradi. Shu maqsadda yurtimizda ta’lim olayotgan pedagogika yo`nalishidagi talabalarning futurologiya, futurologik ko`nikmalar va kompetensiyalarga oid bilimlari tadqiq etildi. Tadqiqotning originalligini va validligini ta’minlash uchun halqaro futurologik institutlar, nodavlat tashkilotlar, davlatlar rivojlanishini ta’minlashga yo`naltirilgan agentliklar va xalqaro assotsiatsiyalarning tajribasiga suyangan holda so`rovnoma ishlab chiqildi, sotsiometrik metodlar, pedagogik tajriba-sinov, natijalarni matematik-statistik tahlil etish usullaridan foydalanildi. Bundan tashqari ushbu tadqiqot natijalariga asoslanib kelajakda futurologik ko`nikmalarni rivojlantirish mamlakatimizning nafaqat ta’lim sohasini balki iqtisod, siyosat, boshqaruv, ekologiya, sog`liqni saqlash va IT sohalariga ham ulkan ta`siri bor ekanligini hisobga oladi.

Manbalar

1. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 6 апрелдаги «Умумий ўрта ва ўрта махсус, касб-ҳунар таълимининг Давлат таълим стандартларини тасдиқлаш тўғрисида»ги 187-сон Қарори //www.lex.uz .

2. Бошланғич таълим концепцияси // тузувчилар: Р.Г.Сафарова ва бошқ.- Тошкент: РТМ-2015. ЎзМУ хабарлари - 183 - Фалсафа фанлари.

3. Гершунский Б.С. Образовательно-педагогическая прогностика. Теория, Методология, Практика / Б.С. Гершунский. М.: Изд-во «Флинта», «Наука», 2003. C 153-154.

4. Бестужев-Лада И.В., Наместникова Г.А. Социальное прогнозирование / И.В. Бестужев-Лада, Г.А. Наместникова. М.: Изд-во Педагогического общества России, 2001. C 36.

5. Тоффлер А. Шок будущего / А. Тоффлер / Никитина Л.Е., Липский И.А., С.Н. Майорова-Щеглова и др. Педагогическое прогнозирование. М.: Изд-во МППИ, 2009. С. 200-205.

6. Корнилова К.В. Основы прогностической деятельности в дошкольном образовательном учреждении / К.В.Корнилова. – Магнитогорск: МаГУ, 2008. – 48 с.

7. Миронова М.В. Формирование прогностических умений студентов педвуза в процессе педагогической практики: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01: Красноярск, 2001.-400 с.

8. Bong M. Role of self-efficacy and task-value in predicting college students' course performance and future enrollment intentions //Contemporary educational psychology. - 2001. - V. 26. - №. 4. - P. 553-570.

9. Alao S., Guthrie J. T. Predicting conceptual understanding with cognitive and motivational variables //The Journal of Educational Research. - 1999.

##submission.downloads##

Topilgan

2025-01-04

Nashr qilingan

2025-01-04

Qanday ko'rsatish

Nishonov, N. (2025). BO`LAJAK O`QITUVCHILARDA FUTUROLOGIK TAHLIL QILISH KO`NIKMALARINI RIVOJLANTIRISHNING MUHIM ASPEKTLARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(S/10). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI10Y2024N57