APPLICATION OF TECHNOLOGIES FOR IMPROVING COMMUNICATIVE UNIVERSAL LEARNING ACTIVITIES IN RUSSIAN LANGUAGE LESSONS IN PRIMARY SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I6Y2025N48Keywords:
communicative ULAs, primary school, Russian language, dialogue, interactive methods, group work, speech activity, cooperation.Abstract
The article examines modern pedagogical technologies that contribute to the development and improvement of communicative universal learning activities among primary school students in Russian language lessons. It analyzes methods aimed at developing interaction skills, dialogue, argumentation, and active listening.
References
1. Выготский Л.С. Психология развития ребенка. − М.: Просвещение, 1983.
2. Эльконин Д.Б. Психология обучения младших школьников. − М.: Педагогика, 1985.
3. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения. − М.: Русский язык, 1991.
4. Громова О.А., Ершова А.П. Методика обучения русскому языку в начальной школе. − М.: Академия, 2016.
5. Государственный образовательный стандарт общего среднего образования Республики Узбекистан. − Ташкент: Министерство народного образования Республики Узбекистан, 2017.
6. Kahoot! https://kahoot.com/
7. Quizlet https://quizlet.com/ru
8. Duolingo https://www.duolingo.com/
9. Lingvist https://lingvist.com/