ROMANTIZM OQIMINING OʻZIGA XOS XUSUSIYATLARI VA ULARNING ASOSIY VAKILLARI

Mualliflar

  • Sitora Begmatova

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I9Y2025N16

Kalit so'zlar

Romantizm, sufizm, panteizm, quldorlik, feodalizm, kapitalizm, sotsializm, epitet, oʻxshatish, metafora, jonlantirish, giperbola, lirizm, realizm

Annotasiya

Ushbu maqolada romantizm adabiyotining xususiyatlari, uning tarixiy va madaniy konteksti, eng muhim adiblar va ularning asarlari tahlil qilinadi. Romantizm adabiyoti XIX asrda yuzaga kelgan va adabiyotda yangiliklar yaratgan muhim oqimdir. Shuningdek, romantizmning adabiy janrlar va uslublaridagi oʻzgarishlar, shuningdek maqolada romantizm yoʻnalishining mazmun-mohiyati, uning Yevropa va zamonaviy Oʻzbek adabiyotidagi namoyon boʻlish xususiyatlari tahlil qilinadi. Bu orqali romantik adabiyotning evolyutsiyasi va uning madaniy qadriyatlar shakllanishidagi oʻrni yoritilishi koʻzda tutiladi.

Manbalar

1. Adabiyot nazariyasi. Ikki jildlik. –T.: Fan, 1978-1979.

2. Alisher Navoiy. Mezon ul-avzon. Asarlar. O‘n besh tomlik. 14-tom. –T.: Fan, 1967.

3. Arastu. Poetika. Ahloqi kabir. –T.: «Yangi asr avlodi», 2004.

4. Valixo‘jayev B. O‘zbek adabiyotshunosligi tarixi. –T.: O‘zbekiston, 1993.

5. Ulug‘ov A. Adabiyotshunoslik nazariyasi. – T.: G‘.G‘ulom nomidagi nashriyot-matbaa uyi, 2018.

6. Hotam Umurov. Adabiyotshunoslik nazariyasi. Toshkent: A. Qodiriy nomidagi xalq merosi nashriyoti-2004.

7. Abulqosim Firdavsiy. Shohnoma – Toshkent: G‘.G‘ulom nomidagi nashiryoti NMIU. 2017.

8. Berlin, I. The Roots of Romanticism. Princeton University Press, 1999.

9. U.Jo‘raqulov, K.Hamroyev. Qiyosiy adabiyotshunoslik. (O‘quv qo‘llanma). – T.:“Lesson press” nashriyoti, 2021.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-09-08

Nashr qilingan

2025-09-15

Qanday ko'rsatish

Begmatova, S. (2025). ROMANTIZM OQIMINING OʻZIGA XOS XUSUSIYATLARI VA ULARNING ASOSIY VAKILLARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(9), 104–107. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I9Y2025N16