OʻRTA MAKTAB OʻQUVCHILARI OʻRTASIDA ZOʻRAVONLIK PROFILAKTIKASINI YANADA TAKOMILLASHTIRISH YOʻLLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I10Y2025N83Kalit so'zlar
oʻquvchilar, zoʻravonlik, profilaktika, maktab muhiti, ota-ona hamkorligi, psixologik yondashuv.Annotasiya
Ushbu maqolada oʻrta maktab oʻquvchilari oʻrtasida uchraydigan zoʻravonlik holatlari, ularning ijtimoiy va psixologik sabablari tahlil qilinadi. Shuningdek, maktab muhitida profilaktik choralarni kuchaytirish, ota-ona, pedagog va psixologlarning hamkorlikdagi faoliyati samaradorligini oshirish yoʻllari koʻrsatib beriladi. Tadqiqot natijalari asosida zoʻravonlikning oldini olishga qaratilgan zamonaviy yondashuv va innovatsion metodlar tavsiya etiladi.
Manbalar
1. O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi. Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi,30.04.2023.
2. Abu Nasr Forobiy. Fozil odamlar shahri. Tarjimonlar Abdusodiq Irisov, Mahkam Mahmudov, Urfon Otajon. Mas’ul muharrirlar M.Xayrullaev, M.Jakbarov. – Tos’hkent: Yangi asr avlodi, 2016. – 320 b.
3. Amir Temur tuzuklari (tarixiy-huquqiy tadqiqot). Ziyodulla Muqimov. Ikkinchi to‘ldirilgan nashri. – Samarqand: SamDU, 2008. – 131 b.
4. Durkheim Émile. The Rules of Sociological Method, Preface to the Second Yedition, trans. W.D.Halls, The Free Press, 1982. – P.45.
5. School violence and bullying: global status report. UNESCO. Assistant Director-General for Education, 2010-2018.
6. Sethi D, Racioppi F, Baumgarten I, Vida P Injuries and violence in the Yeuropean Region: why they matter and what can be done, World Health Organization, Regional Office for Yeurope, in press.
7. The State obligation to protect and punis’h culturally justified violations is yelaborated upon in Ye/CN.4/2002/83, and in Ye/CN.4/2003/75, paras 67-69.
8. Ahrorov S.Yu. Harbiy xizmatchilar shaxsida deviant xulq namoyon bo‘lishining ijtimoiy xususiyatlari. Sos. f. n. ilm. darajasini olish u-n tay. diss. – Toshkent: O‘zMU, 2009.