DIFFICULTIES OF TEACHING THE CASE SYSTEM OF THE RUSSIAN LANGUAGE TO UZBEK-SPEAKING STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI3Y2023N23Keywords:
case system, case question, declension, case parallels.Abstract
The article is devoted to the problem of teaching the Uzbek-speaking audience the case system of the Russian language. An attempt is made to determine the case parallels of the Russian/Uzbek language. Special attention is paid to the recommendations of the teacher regarding the effectiveness of teaching uzbek-speaking students.
References
Борисова Ю.А. Типичные трудности при изучении падежной системы русского языка в курсе РКИ на начальном этапе // ФГБОУ ВО «Всероссийский государственный институт кинематографии им. С.А.Герасимова». 2020 – С. 77-85 https://www.elibrary.ru/item.asp?edn=djfkoc&ysclid=lguocdwiko332038531
Данилова Е.А., Юркина Т.Н. Типичные ошибки иностранных студентов при образовании и употреблении русских падежных форм // Вестник ЧГПУ имени И.Я. Яковлева. 2020. – №4. С.180-185. https://cyberleninka.ru/article/n/tipichnye-oshibki-inostrannyh-studentov-pri-obrazovanii-i-upotreblenii-russkih-padezhnyh-form/viewer
Холодкова М.В. Особенности изучения русской падежной системы в иностранной аудитории. // Профессиональная коммуникация: актуальные проблемы преподавания и исследования. Коллективная монография. Тамбов.: Бизнес-Наука-Общество, 2016 – С.48-52 https://www.elibrary.ru/item.asp?id=28371547&ysclid=lguoffzu3j611637211
Юлдашева Н. Т. Актуальные образовательные методики и эффективные практики в современном педагогическом образовании // XVIII Виноградовские чтения. Екатеринбург, 2022 – 232с. https://www.elibrary.ru/item.asp?edn=liynco&ysclid=lguov3j0af322993097