METHODS AND ADVANTAGES OF USING DIGITAL STRATEGY IN THE MARKETING STRATEGY OF THE ENTERPRISE
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPI1342V3SI5Y2023N13Keywords:
strategic planning, digital environment, sales funnel, digital strategy, social network, media plan, content.Abstract
This article analyzes the importance of digital strategy and its role in marketing strategy. The article highlights the importance of digital analytics, data analytics, data visualization, and data-driven decision making in marketing for digital strategy businesses. This article aims to use digital strategy to gain insights and experiences that help them adapt their marketing strategy.
References
Chaffey D. Digital marketing. Pearson UK; 2019 Feb 5.
Digital 2019. Global digital yearbook. Essential digital data for every country in the world. [Электронный ресурс].
Erevelles S, Fukawa N, Swayne L. Big Data consumer analytics and the transformation of marketing. Journal of business research. 2016 Feb 1;69(2):897-904.
Gulyamov S.S. va boshqalar. Raqamli iqtisodiyotda blokcheyn texnologiyalari. Т.: Iqtisod-Moliya, 2019. 396 b.
Quinn L, Dibb S, Simkin L, Canhoto A, Analogbei M. Troubled waters: the transformation of marketing in a digital world. European Journal of Marketing. 2016 Nov 14.
Vassileva, B., 2017. Marketing 4.0: How technologies transform marketing organization. Óbuda university e-Bulletin, 7(1), p.47.
Viana, N. A. (2016). Digital wine marketing: Social media marketing for the wine industry. In BIO Web of Conferences (Vol. 7, p. 03011). EDP Sciences.
What is Strategic Analysis? // CFI Education. – 2007. – Vol. 12. – P. 123-126.
Бегалов Б.А., Кичик бизнес субъектлари учун яратилаётган ахборот тизимлари сифатини баҳолашда фойдаланувчилар талабининг таҳлили. “Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар” илмий электрон журнали. № 1, январь-февраль, 2015 йил
Бекмуродов А.Ш., Мусалиев А.А. Информационный бизнес. Учебное пособие. – Т.: ТГЭУ, 2006. – 288 с.;
Бобожонов А.Б. Ўзбекистонда ахборот маҳсулотлари ва хизматлари бизнесини ривожлантиришнинг услубий жиҳатлари.: PhD. дис. иқт. фан. - Тошкент: ТДИУ, 2018, - 155 бет.
Бутковская, Г.В. and Статкус, А.В., 2019. Цифровой маркетинг: поведение потребителей. Вестник университета, (5).
Данько Т. П., Китова О.В. Вопросы развития цифрового маркетинга // ПСЭ. 2013. №3 (47)
Зайцева, Л. А. Система стратегического планирования на предприятии / Л. А. Зайцева // Вестник ИрГТУ. – 2017. – №2 (30). – С. 114-116.
Маркова, В. Д. Стратегический менеджмент. Курс лекций: учебное пособие / В. Д. Маркова, С. А. Кузнецова. – Москва: ИНФРА-М, 2019. – 288 с. – ISBN 5-16-000027-5.
Руденко, М. Н. Стратегическое планирование: учеб. пособие / М. Н. Руденко, Е. Д. Оборина, Д. Н. Письменников. – Пермь: Стар. – 2014. – 96 с. – ISBN 978-5-7944-2309-9