ISSUES OF MODELING THE PROCESS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS OF INFORMATICS IN THE CONDITIONS OF CLUSTER INTERACTION
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I9Y2023N40Keywords:
computer science teachers, production, vocational training, cluster, cluster education, cluster system, cluster interaction, school, professional development, methodology, model, modeling, environment, university, educational cluster, continuous professional development.Abstract
This article is devoted to the issues of professional development of computer science teachers. It examines the features of the organization of the process of advanced training of teachers of informatics of general education schools in the conditions of cluster interaction by modeling.
References
Возгова З.В. Методологический регулятив развития системы непрерывного повышения квалификации научно-педагогических работников: монография/З.В.Возгова. – М.: АПК и ПРО, 2010. – 239 с.
Abduqodirov A.A., Pardayev A.X. Masofali o‘qitish nazariyasi va amaliyoti. – T.: Fan, 2009. – 145 b.
Radjiyev A.B. Xalq ta’limi tizimida rahbar xodimlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirishni boshqarish samaradorligini oshirish (umumta’lim maktab direktorlari misolida) // pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – T.: 2020. - 62 b.
Зенкина С.В. Информационно-образовательная среда как фактор повышения качества образования / С.В. Зенкина // Педагогика. – 2008. №6. - С. 22-28.
Змеев С. И. Андрагогика: основы теории и технологии обучения взрослых / С. И. Змеев. – М.: ПЕР СЭ, 2007. – 272 с.
Хуторской А.В. Педагогическая инноватика: учеб. Пособие для студ. высш. учеб. заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. – 256 с.
Розина И.Н. Педагогическая компьютерно-опосредованная коммуникация: теория и практика. – М.: Логос, 2005. - 456, [1] с.