"ALGORITHMIC LANGUAGES AND BASICS OF PROGRAMMING" CONTENT OF THE SUBJECT AND THE CURRENT STATE OF TEACHING
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I10Y2023N36Keywords:
Algorithmic languages, methodology, programming.Abstract
The article presents the content of the training "Algorithmic languages and programming fundamentals", the current state of teaching the subject and the stages of development, as well as recommendations for choosing the most optimal methods for teaching programming.
References
Бойназаров, И. “Дастурлаш асослари бўйича мультимедиали ўргатувчи тизимни ўқув жараёнига жорий этиш”. Иқтисодиёт Ва Инновацион Технологиялар, но. 3. 2012. – С. 8688.
Mayer R. E. Teaching and learning computer programming: Multiple research perspectives. – Routledge, 2013. – Р. 19-37.
Бордюгова Т.Н. Методические подходы к формированию компетенций в области программирования на основе реализatsiи индивидуальной траектории обучения: дис. канд. пед наук. – М., 2011. – С. 71.
Cigdem H. How does self-regulation affect computer-programming achievement in a blended context? //Contemporary Educational Technology. – 2015. – Т. 6. – №. 1. – С. 19-37.
Босова Л. Л. Как учат программированию в XXI веке: отечественный и зарубежный опыт обучения программированию в школе //Информатика в школе. – 2018. – №. 6. – С. 3-11.
Якименко О. В. Применение обучающих программ-тренажеров в обучении программированию //Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2009. – №. 1. – С. 54-56.
Якименко О. В. Применение обучающих программ-тренажеров в обучении программированию //Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2009. – №. 1. – С. 54-56.
Петров А. Н. Совершенствование методики обучения объектно-ориентированному программированию на основе объектно-ориентированного проектирования (на примере дисциплины «Программирование» для будущих учителей информатики) //Дисс.... канд. пед. наук. М. – 2009. – С. 103.
Шихнабиева Т. Ш. Методические основы представления и контроля знаний в области информатики с использованием адаптивных семантических моделей //Дисс… д.-ра пед. наук. М. – 2009. – С. 65.