METHODS FOR FORMING ORGANIZATIONAL AND MANAGEMENT COMPETENCES OF MASTER’S STUDENTS IN SOCIAL-CULTURAL ACTIVITIES
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I10Y2023N48Keywords:
competence, organizational-management competence, organizational ability, socio-cultural activity, holistic approach, professional development.Abstract
The purpose of the scientific article is to study various ways of forming the organizational and managerial competencies of master’s students in socio-cultural activities, to study the scientific and theoretical views of pedagogue-scientists, as well as to make suggestions. These methods provide a holistic approach to the formation of skills and knowledge necessary for the successful management of socio-cultural activities. Theoretical, comparative, classification and descriptive methods were used to cover the topic of the scientific article.
References
Aфанасьев В.Г. Социально-педагогические технологии: учебное пособие. Рязань: Издательство “Литера М”, 2010.
Байденко, В.И. Компетенции в профессиональном образовании / В.И. Байденко // Высшее образование в России. – 2006. - №11. – С. 3 – 13.
Беспалько, В.П. Слагаемые педагогических технологий [Текст] / В. П. Беспалько. — М.: Педагогика, 1989. — 4. 191 с
Голубев Ю.В. Структура модели коммуникативной компетентности офицера // Известия ВГПУ. 2015. №1 (96). URL: https:// cyberleninka.ru/article/n/struktura-modeli-kommunikativnoy-kompetentnosti-ofitsera (дата обращения: 04.04.2021).
Даржания, А.Д. Критерии и уровни сформированности организационно-управленческих умений у студентов профессионального колледжа / А.Д. Даржания. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2009. — № 11 (11). — С. 273-277. — URL: https://moluch.ru/archive/11/846/ (дата обращения: 08.06.2023).
Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования. – М.: «Академия», 2013
Ильмушкин Г.М., Нечаева Н.Ю. Педагогические условия формирования организационно-управленческой компетентности будущих специалистов атомной отрасли // Современные наукоёмкие технологии. 2018. № 12. С. 193–198.
Исаев И.Ф. Теория и практика формирования профессионально педагогической культуры преподавания в высшей школе. Москва – Белгород: МПГУ, БГПИ, 1993. 219 с.
Совет Европы: Симпозиум по теме «Ключевые компетенции для Европы»: Док. DECS / SC / Sec. (96) 43. Берн, 1996.
Шумилин В.С. Особенности формирования профессиональной компетентности слушателя магистратуры военного вуза в соответствии с требованиями Федеральных государственных образовательных стандартов нового поколения. / В.С. Шумилин, А.Н. Печников, Д.С. Сизов // Ежеквартальный научно-аналитический журнал “Вестник военной академии материально-технического обеспечения имени генерала армии А.В. Хрулева”, г. Санкт-Петербург. 2020. № 3(23). С. 28–34
Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы. // “Народное образование” журнал. – 2003. – № 2. – С.58-64
Khasanova G. Essence and Components of The Concept of Organizational and Management Skills of Master's Students //European Journal of Pedagogical Initiatives and Educational Practices. – 2023. – Т. 1. – №. 2. – С. 217-222.
Khasanova G. Scientific Evidence and Their Role in Pedagogical Research //European Journal of Pedagogical Initiatives and Educational Practices. – 2023. – Т. 1. – №. 2. – С. 59-64.