PECULIARITIES OF MARKETING PROMOTION COMPLEX OF THE COMPANY IN THE DIGITAL ENVIRONMENT
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I12.1Y2023N55Keywords:
digital environment, marketing promotion, brand strategies, social media, content marketing, e-commerce.Abstract
Nowadays digital environment plays a key role in marketing promotion of companies. The article considers the peculiarities of the complex of marketing promotion of the company in the conditions of digital environment. The author analyse the impact of digital technologies on brand promotion strategies, highlighting key aspects such as social networks, content marketing and e-commerce. Practical recommendations for successful implementation of digital marketing approaches in modern business are presented.
References
Dapena K. How Big Tech Got Even Bigger // The Wall Street Journal. – [S. l.], 2021. – URL: https://www.wsj.com/articles/how-big-tech-got-even-bigger-11612587632
Elon Musk: [x-аккаунт], 1 ноября 2023. – URL: https://x.com/elonmusk
General Motors: [x-аккаунт]. 1 ноября 2023. – URL: https://x.com/GM
https://ictnews.uz/28/10/2023/mobileandinternet/
Kasimova, F. (2022). Современный этап развития цифровой экономики и ёё влияние на развитие малого бизнеса. Iqtisodiyot va taʼlim, 23(2), 102-109.
Kurpayanidi K.I. (2023). The dynamics of entrepreneurship in the transformation of economic institutions. Fergana, Al-Ferganus, 2023. 200 p.
Kurpayanidi, K. (2023). Analysing the functioning of enterprise management in the context of institutional reforms. Yashil iqtisodiyot va taraqqiyot. 10.
Kurpayanidi, K. (2023). Transformatsiya sharoitida kompaniya xodimlarini kompaniya ichidagi o’qitish xususiyatlari. Iqtisodiyot Va taʼlim, 24(1), 270–275. https://doi.org/10.55439/ECED/vol24_iss1/a41
Kurpayanidi, K. I. (2023). Интеграция инновационной деятельности и икт как источник трансформации. Nazariy va amaliy tadqiqotlar xalqaro jurnali, 3(2), 45-55.
Kurpayanidi, K. I., & Mihaylov, A. B. (2022). К вопросам подготовки конкурентоспособных кадров для сферы услуг в условиях цифровых изменений." Oliy ta'lim muassasalarida raqobatbardosh kadrlar tayyorlashning zamonaviy integratsiyasini ta'minlash: muammolar va yechimlar", Uzbekistan, Konand. Doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.6649327
Kurpayanidi, K., & Turgunov, N. (2023). Corporate social responsibility as a tool for transition to sustainable development. Conference on Digital Innovation : "Modern Problems and Solutions". извлечено от https://fer-teach.uz/index.php/codimpas/article/view/1607
Kurpayanidi К. (2023). Raqamli iqtisodiyot sharoitidа axborot kamchiliklari va institutsional cheklovlarni bartaraf etish. Iqtisodiyot Va taʼlim, 24(5), 45–50. Retrieved from https://cedr.tsue.uz/index.php/journal/article/view/1260
Margianti, E. S., & ets. (2020). Role of goal orientation as a predictor of social capital: Practical suggestions for the development of team cohesiveness in SME's. Monograph. Gunadarma Pulisher, Indonesia. Doi: http://dx.doi.org/10.13140/RG, 2(28953.44641).
Mikhaylov, A. B., & ets. (2023). To the problem of in-company training of company employees. Publishing House “Baltija Publishing”.
Mikhaylov, A., (2023). Problems of corporate social responsibility assessment: analysis of key issues. Conference on Digital Innovation : "Modern Problems and Solutions". извлечено от https://fer-teach.uz/index.php/codimpas/article/view/1606
Sagar V. 7 things digital marketing has changed about classical marketing // AFAQ. – [S. l.], 2020.
Азарян, Е. М., & Возиянов, Д. Э. (2023). Цифровой маркетинг в ритейле сетевого формата: кооптинг компетенций клиента и цифровой след потребителя. Управленческий учет, (2), 5-15.
Армстронг, Г., Вонг, В., Котлер, Ф., & Сондерс, Д. (2019). Основы маркетинга. М.: Вильямс ИД, 752.
Григорьева, В., Антонов, С., Воробьёв, П., Григорьев, А., Федюнин, С., & Шут, И. (2022). Технологии цифрового маркетинга: создание рекламной кампании. Litres.
Колодник, Т. (2023). Инжиниринг цифрового маркетинга. Наука и инновации, (10), 61-65.
Котлер, Ф., & Гари, А. (2015). Основы маркетинга. 5-е европейское изд. М.: Вильямс, 752.
Курпаяниди К. И. Развитие цифровой экономики: преодоление институциональных ограничений и раскрытие информационной асимметрии // Бюллетень науки и практики. 2023. Т. 9. №10. С. 202-216. https://doi.org/10.33619/2414-2948/95/19
Курпаяниди, К. (2023). Вопросы внедрения цифровых технологий в контексте преодоления последствий пандемии COVID-19. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(6), 49–55. https://doi.org/10.47390/SP1342V3I6Y2023N06
Курпаяниди, К. (2023). Исследование трансформации экономики: вызовы и перспективы систем управления предприятий через институциональные реформы. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(9). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I9Y2023N04
Курпаяниди, К. (2023). Некоторые особенности методологии исследования институциональной среды малых промышленных предприятий. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари/Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук/Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(4), 21-34.
Курпаяниди, К. И. (2022). Активизация региональной инновационной деятельности. Nazariy va amaliy tadqiqotlar xalqaro jurnali, 2(6-8), 32-42.
Курпаяниди, К. И. (2022). Вопросы разработки стратегии инвестиционной политики в условиях институциональной трансформации. Nazariy va amaliy tadqiqotlar xalqaro jurnali, 2(3), 7-23.
Курпаяниди, К. И. (2022). Цифровая трансформация как перспективное направление развития промышленности Узбекистана. Экономика и бизнес: теория и практика, (9), 120-123.
Курпаяниди, К. И. (2023). Развитие цифровой экономики: преодоление институциональных ограничений и раскрытие информационной асимметрии. Бюллетень науки и практики.9 (10). – С. 202-216. – DOI 10.33619/2414-2948/95/19.
Курпаяниди, К. И. (2023). Сценарии развития экономики Узбекистана в условиях нестабильности. Экономика Центральной Азии, 7(1), 63-80.
Курпаяниди, К.И. (2023). Преодоление информационных недостатков и институциональных ограничений в цифровой экономике. Iqtisodiyot Va taʼlim, 28 (5).
Курпаяниди, К.И. (2023). Развивая микроэкономический анализ: методология изучения институциональной среды малых предприятий. Экономика и предпринимательство. 9 (158). Volume 17 Number 9. С. 947-956.
Маматова, Г. (2023). Цифровой университет: стратегия создания умной инфраструктуры в высших учебных заведениях Узбекистана. Economics and Innovative Technologies, 11(4), 296-312.
Муратов, Н. (2023). Цифровой маркетинг в развитии интерактивной торговли. Образование наука и инновационные идеи в мире, 14(6), 78-81.
Мухаммадиев, Н. И. (2022). Особенности цифрового маркетинга в малом бизнесе и предпринимательстве. Ta’lim fidoyilari, 16(3), 72-75.
Смит, П.Р. (2023). Маркетинговые коммуникации. Интегрированный подход. – М.: Юнити Дана, 2023.
Соловьева, И. А. (2022). Технологии digital-маркетинга для продвижения услуг учреждений культуры в сети интернет. In Экономика и бизнес: цифровая трансформация и перспективы развития (pp. 96-103).
Тўхтасинова, М., & Алавидинова, О. (2023). Цифровизации региональной экономики в узбекистане: перспективы развития. Engineering problems and innovations.
Юдина, В. А., Танина, М. А., & Бондаренко, В. В. (2022). Развитие цифровых маркетинговых технологий продвижения образовательных услуг российских вузов в условиях глобальных трансформаций. Вестник университета, (5), 71-78.