ГЕНЕЗИС ОБРАЗОВАТЕЛЬНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ РЕФОРМ: ИСТОРИЧЕСКОЕ ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ И ОТНОШЕНИЯ К ТРУДУ

Авторы

  • Хушнуджон Уринов

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I3Y2024N26

Ключевые слова:

профессиональное образование, образовательные реформы, «философия образования», «социология образования», «психология образования», «история образования», национальный ценз, профессиональная подготовка, системный дизайн, ценность.

Аннотация

В последние годы в нашей стране масштабно проводятся реформы в сфере образования и профессии. Процесс модернизации системы профессионального образования требует постоянного пересмотра концепции образования, а развитие рефлексивных механизмов изучения профессионального образования с социально-философской точки зрения определяет актуальность данной темы исследования. В статье на основе различных источников раскрывается генезис образовательных и профессиональных реформ, а также историческое формирование профессиональной деятельности и отношения к труду.

Библиографические ссылки

Allworth E. Central Asia. A Centry of Russian rule. - Newyork-London: Columbia University Press, 1967.

Komatsu Hisao. 20 Yuzyil baslarinda Orta Asyada Turkguluk ve devrim hareketleri. – Ankara, 1993.

Andican A. Turkestan Struggle Abroad from Jadidism to Independence. Haarlem: Sota, 2007.

Бартольд. В.В. Роль конфессиональной школы в жизни Туркестана // Наука и просвещение.- 1922.- № 1. - С. 24-30.

Шукуров А. Мусульманские школы в Туркестане // Наука и просвещение. - 1922,- № 1. - С. 31-35.

Маҳмудова Г.Т. Туркистонда жадидчилик ҳаракати ва унинг ахлоқий-эстетик фикр тараққиётига таъсири: Дис ...фалс. фан. ном. –Тошкент: И.Мўминов номидаги Фалсафа ва ҳуқуқ институти, 1996. -136 б.

Маҳмудова Г. Жадидизм ва Туркистонда ахлоқий-эстетик фикр тараққиёти. –Тошкент: “DАVR PRESS”, 2006.

Мадаева Ш.О. Абдурауф Фитратнинг ижтимоий-фалсафий қарашлари: Автореф. дис. ... фалс. фан. ном. –Тошкент: ЎзРФА И.Мўминов номидаги Фалсафа ва ҳуқуқ институти, 1996. -27 б.

Очилова Б.М. Аждодлар меросига ихлосмандлик ва шахс маънавий-ахлоқий камолоти. Автореф. дис. ... фал. фан. докт. –Тошкент: ЎзМУ, 2005. – 44 б.

Наурузбаева О.В. Социально-философский анализ концепции профессионального образования: диссэртация ... кандидата философских наук. - Новосибирск, 2008. - 186 с.

Мирзиёев Ш. Эркин ва фаровон, демократик Ўзбекистон давлатини мард ва олийжаноб халқимиз билан бирга қурамиз. Ўзбекистон Президенти лавозимига киришиш тантанали маросимига бағишланган Олий мажлис палаталарининг қўшма мажлисидаги нутқ. - “Халқ сўзи” газетаси, 2016 йил 15 декабрь.

Убайдуллаева Р.А., Бекмуродов М.Б., Ота-Мирзаев Ў.Б. Социология. Ўқув қўлланма. – Тошкент: А.Қодирий номидаги халк, мероси нашриёти. «ЎАЖБНТ» маркази, 2002. - 292 б.

Umarjonov, S. S. (2022). Imom Fahriddin Roziyning ibratli hayot yo’li va ilmiy faoliyati. Academic research in educational sciences, 3(TSTU Conference 1), 717-722.

Шодмонова, Г. Ф., Фозилов, С. Ф., Ражабов, О. С., & Фозилов, Ҳ. С. Ў. (2022). Касб-ҳунар таълим муассасаларида ўқитувчи ва педагог муҳандисларни қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш. Science and Education, 3(5), 1270-1275.

Туленов Ж. Қадриятлар фалсафаси. -Тошкент: Ўзбекистон, 1998.

Жўраев.Н. Маънавият-одам ва олам Халоскори. -Тошкент: Маънавият, 2018.-32 б.

Назаров Қ. Аксиология (Қадриятлар фалсафаси). -Тошкент: Академия, 2011.

Қодирова З.Р., Шарипов А.Ж., Каримова Э.Г. Толерантлик маданияти – давр тақозоси. – Тошкент: Фалсафа ва ҳуқуқ институти нашриёти, 2008.

Умаржонов, С. (2023). Ibn Sinoning “Ishoralar va tanbehlar” asari va postklassik islom falsafasining boshlanishi. Scienceproblems. uz, 3(1), 37-50.

Мирзиёев.Ш.М. Халқимизнинг розилиги бизнинг фаолиятимизга берилган энг олий баҳодир 2-жилд, Тошкент: Ўзбекистон, 2018. -507 б.

Кант И. Антропология с прагматический точки зрения. – Москва: Мысль, Соч. Т.6. 1978.

Отамуратов С. Глобаллашув ва миллий-маънавий хавфсизлик. Тошкент: Ўзбекистон, 2015. -492 б.

Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг 2017 йил 12 октябрдаги МДҲ Давлат раҳбарлари кенгаши мажлисидаги нутқи. http://press-service.uz/ru/lists/view/1132

Юсупов, О.Я. (2022). Касб-ҳунар таълимида талабаларнинг фаоллигини орттиришни ўзига хос хусусиятлари. "Экономика и социум" №11(102)-2. www.iupr.ru.

Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёевнинг Олий Мажлисга мурожаатномаси// Халқ сўзи, 2018 йил 29 декабрь.

Мирзиёев Ш.М. Миллий тараққиёт йўлимизни қатъият билан давом эттириб, янги босқичга кўтарамиз. 1-жилд.-Тошкент: Ўзбекистон, 2017. -592 б.

Загрузки

Опубликован

2024-03-31

Как цитировать

Уринов, Х. (2024). ГЕНЕЗИС ОБРАЗОВАТЕЛЬНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ РЕФОРМ: ИСТОРИЧЕСКОЕ ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ И ОТНОШЕНИЯ К ТРУДУ. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(3). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I3Y2024N26