THE GENESIS OF EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL REFORMS: HISTORICAL FORMATION OF PROFESSIONAL ACTIVITY AND ATTITUDE TO WORK

Authors

  • Khushnudjon Urinov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I3Y2024N26

Keywords:

vocational education, educational reforms, “philosophy of education”, “sociology of education”, “psychology of education”, “history of education”, national qualification, professional training , system design, value.

Abstract

In recent years, reforms in education and profession have been carried out on a large scale in our country. The process of modernization of the vocational education system requires a constant revision of the concept of education, and the development of reflexive mechanisms for studying vocational education from a socio-philosophical point of view determines the relevance of this research topic. The article reveals the genesis of educational and professional reforms, as well as the historical formation of professional activity and attitude to work based on various sources.

References

Allworth E. Central Asia. A Centry of Russian rule. - Newyork-London: Columbia University Press, 1967.

Komatsu Hisao. 20 Yuzyil baslarinda Orta Asyada Turkguluk ve devrim hareketleri. – Ankara, 1993.

Andican A. Turkestan Struggle Abroad from Jadidism to Independence. Haarlem: Sota, 2007.

Бартольд. В.В. Роль конфессиональной школы в жизни Туркестана // Наука и просвещение.- 1922.- № 1. - С. 24-30.

Шукуров А. Мусульманские школы в Туркестане // Наука и просвещение. - 1922,- № 1. - С. 31-35.

Маҳмудова Г.Т. Туркистонда жадидчилик ҳаракати ва унинг ахлоқий-эстетик фикр тараққиётига таъсири: Дис ...фалс. фан. ном. –Тошкент: И.Мўминов номидаги Фалсафа ва ҳуқуқ институти, 1996. -136 б.

Маҳмудова Г. Жадидизм ва Туркистонда ахлоқий-эстетик фикр тараққиёти. –Тошкент: “DАVR PRESS”, 2006.

Мадаева Ш.О. Абдурауф Фитратнинг ижтимоий-фалсафий қарашлари: Автореф. дис. ... фалс. фан. ном. –Тошкент: ЎзРФА И.Мўминов номидаги Фалсафа ва ҳуқуқ институти, 1996. -27 б.

Очилова Б.М. Аждодлар меросига ихлосмандлик ва шахс маънавий-ахлоқий камолоти. Автореф. дис. ... фал. фан. докт. –Тошкент: ЎзМУ, 2005. – 44 б.

Наурузбаева О.В. Социально-философский анализ концепции профессионального образования: диссэртация ... кандидата философских наук. - Новосибирск, 2008. - 186 с.

Мирзиёев Ш. Эркин ва фаровон, демократик Ўзбекистон давлатини мард ва олийжаноб халқимиз билан бирга қурамиз. Ўзбекистон Президенти лавозимига киришиш тантанали маросимига бағишланган Олий мажлис палаталарининг қўшма мажлисидаги нутқ. - “Халқ сўзи” газетаси, 2016 йил 15 декабрь.

Убайдуллаева Р.А., Бекмуродов М.Б., Ота-Мирзаев Ў.Б. Социология. Ўқув қўлланма. – Тошкент: А.Қодирий номидаги халк, мероси нашриёти. «ЎАЖБНТ» маркази, 2002. - 292 б.

Umarjonov, S. S. (2022). Imom Fahriddin Roziyning ibratli hayot yo’li va ilmiy faoliyati. Academic research in educational sciences, 3(TSTU Conference 1), 717-722.

Шодмонова, Г. Ф., Фозилов, С. Ф., Ражабов, О. С., & Фозилов, Ҳ. С. Ў. (2022). Касб-ҳунар таълим муассасаларида ўқитувчи ва педагог муҳандисларни қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш. Science and Education, 3(5), 1270-1275.

Туленов Ж. Қадриятлар фалсафаси. -Тошкент: Ўзбекистон, 1998.

Жўраев.Н. Маънавият-одам ва олам Халоскори. -Тошкент: Маънавият, 2018.-32 б.

Назаров Қ. Аксиология (Қадриятлар фалсафаси). -Тошкент: Академия, 2011.

Қодирова З.Р., Шарипов А.Ж., Каримова Э.Г. Толерантлик маданияти – давр тақозоси. – Тошкент: Фалсафа ва ҳуқуқ институти нашриёти, 2008.

Умаржонов, С. (2023). Ibn Sinoning “Ishoralar va tanbehlar” asari va postklassik islom falsafasining boshlanishi. Scienceproblems. uz, 3(1), 37-50.

Мирзиёев.Ш.М. Халқимизнинг розилиги бизнинг фаолиятимизга берилган энг олий баҳодир 2-жилд, Тошкент: Ўзбекистон, 2018. -507 б.

Кант И. Антропология с прагматический точки зрения. – Москва: Мысль, Соч. Т.6. 1978.

Отамуратов С. Глобаллашув ва миллий-маънавий хавфсизлик. Тошкент: Ўзбекистон, 2015. -492 б.

Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг 2017 йил 12 октябрдаги МДҲ Давлат раҳбарлари кенгаши мажлисидаги нутқи. http://press-service.uz/ru/lists/view/1132

Юсупов, О.Я. (2022). Касб-ҳунар таълимида талабаларнинг фаоллигини орттиришни ўзига хос хусусиятлари. "Экономика и социум" №11(102)-2. www.iupr.ru.

Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёевнинг Олий Мажлисга мурожаатномаси// Халқ сўзи, 2018 йил 29 декабрь.

Мирзиёев Ш.М. Миллий тараққиёт йўлимизни қатъият билан давом эттириб, янги босқичга кўтарамиз. 1-жилд.-Тошкент: Ўзбекистон, 2017. -592 б.

Published

2024-03-31

How to Cite

Urinov, K. (2024). THE GENESIS OF EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL REFORMS: HISTORICAL FORMATION OF PROFESSIONAL ACTIVITY AND ATTITUDE TO WORK. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(3). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I3Y2024N26