РАҚОБАТ МУҲИТИДА ТАШКИЛОТЛАРНИ РИВОЖЛАНТИРИШ СТРАТЕГИЯСИ САМАРАДОРЛИГИНИ БАҲОЛАШНИНГ УСЛУБИЙ АСОСЛАРИ
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I10Y2024N15Kalit so'zlar
рақобат муҳити, ташкилотларни ривожлантириш стратегиялари, самарадорликни баҳолаш, ўзгарувчан рақобат шароити.Annotasiya
Мазкур мақолада бир қатор онлайн маълумотлар базаларидаги илмий манбаларда ўз аксини топган ташкилотларни ривожлантириш стратегияси самарадорлиги ҳамда уларни баҳолашнинг услубий асосларини такомиллаштириш масалаларига тааллуқли эмпирик ва концептуал тадқиқотлар ўрганилди ва улардаги илмий ёндашувлар тизимлаштирилди. Ўрганилган назарий ва амалий ёндашувлар асосида рақобат муҳитида ташкилотларнинг ривожлантириш стратегияларини баҳолаш бўйича услубий тавсиялар ишлаб чиқилди. Тадқиқот давомида “SWOT” таҳлили, “PEST” таҳлили ва мувозанатли кўрсаткичлар картаси (BSC) каби молиявий ва номолиявий усулларни ўз ичига олган мавжуд услубий ёндашувлардан фойдаланган ҳолда ташкилотларнинг ташқи ва ички муҳитини таҳлил қилиш амалга оширилди. Тадқиқот натижасида рақобат муҳитида ташкилотнинг ривожланиш стратегияси самарадорлигини баҳолашнинг ишлаб чиқилган методологияси рақобатбардошликни ошириш ва барқарор ривожланишнинг самарали воситаси эканлиги асосланди.
Manbalar
1. Aisyah, N, M. (2012) Peran Strategi, Sumber Daya serta Perubahan Teknologi dan Lingkungan Terhadap Penciptaan Keunggulan Kompetitif yang Berkesinambungan, Univerisitas Negeri Yogyakarta, 4(1). Available at: https://doi.org/10.21831/jep.v4i1.620.
2. Courtney, H., Kirkland, J. and Viguerie, P. (1997) Strategy under uncertainty., National Institutes of Health, 75(6), p. 66-79. Available at: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10174798.
3. Day, V, D. and O‘Connor, P. (2006) Getting to the source: Four perspectives on leadership, Wiley, 26(5), p. 7-22. Available at: https://doi.org/10.1002/lia.1177.
4. Fatonah, F. (2023) Literature Study On Competitive Advantage In Official Schools Which Is Influenced By Factors: Competitive Strategies, Leadership, And Competence, 4(5), p. 822-832. Available at: https://doi.org/10.31933/dijms.v4i5.1736.)
5. Harvey, M., Novicevic, M. and Kiessling, T. (2023) Hypercompetition and the future of global management in the twenty‐first century. Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tie.1017.
6. Leker, J. and Bauer, M. (2023) Strategic Analysis: Understanding the Strategic Environment of the Firm. Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118858547.ch3.
7. Lin, C. et al. (2020) Exploring differences in competitive performance based on Miles and Snow's strategy typology for the semiconductor industry, Emerald Publishing Limited, 120(6), p. 1125-1148. Available at: https://doi.org/10.1108/imds-10-2019-0547.
8. Peljhan, D., Sprčić, M, D. and Marc, M. (2018) Chapter 4 Strategy and Organizational Performance: The Role of Risk Management System Development, Emerald Publishing Limited, p. 65-91. Available at: https://doi.org/10.1108/s1479-351220180000033004.
9. Porter, M.E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. Free Press, 1980.
10. Rainey L,D. (2009) Strategic management: Formulation and implementation, Cambridge University Press, p. 241-242. Available at: https://doi.org/10.1017/cbo9780511805943.008.
11. Сергеева И.Г., Орлова О.П. Оценка эффективности стратегии инновационного развития организации // Экономика и управление (Санкт-Петербург). 2017. № 7(141). С. 35–40.
12. Кононова С.А. Формирование системы сбалансированных показателей как фактор стратегического развития предприятия // Вестник КемГУ. 2014. №4 (60), С. 262–266.
13. Сутягин В.Ю., Турлачева М.А. Сбалансированная система показателей как эффективный инструмент реализации стратегии развития предприятия // Социально-экономические явления и процессы. 2012. № 5–6. С. 112–117.