THE USE OF THE KAHOOT! IN THE EDUCATIONAL PROCESS: PROS AND CONS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI8Y2024N25Keywords:
digital educational technologies, Kahoot!, pedagogical technology, training, educational activity.Abstract
This article analyzes the use of the Kahoot! in the educational process. The relevance of the study is due to the digitalization of education, as a result of which new digital educational technologies appear. The purpose of the article is to study the potentials, opportunities, prospects and difficulties of using the COT in the practice of studying certain topics of the school course of the Russian language.
References
1. Бурганова Л.А. Социальные риски цифровизации высшего образования// Вестник экономики, права и социологии, 2019, № 4. С. 224 227.
2. Ваганова О. И., Гладков А. В., Коновалова Е. Ю., Воронкина И. Р. Цифровые технологии в образовательном пространстве// Балтийский гуманитарный журнал– 2020. – Т. 9. - № 2 (31). – С. 53 – 56.
3. Василькова Н. А., Гафарова Е. А., Диденко Г. А., Шварцкоп О. Н. Цифровые образовательные технологии: дидактические возможности и риски: монография. – Челябинск: ЗАО «Библиотека А. Миллера», 2023. 99 с.
4. Гладилина И. П., Королева Г. М. Формирование общекультурных компетенций студенческой молодёжи: концептуальные основы : монография. – М. : Моск. гор. ун-т управления Правительства Москвы, 2012. – 136 с.
5. Строков А.А. Цифровизация образования: проблемы и перспективы // Вестник Мининского университета. 2020.Т. 8, №2. С. 15.
6. Троянская С. Л. Развитие общекультурной компетентности в процессе образования. Монография. - Ижевск, 2004.-100 с.
7. Alf Inge Wang, Rabail Tahir, The effect of using Kahoot! for learning – A literature review, Computers & Education, Volume 149, 2020. Электронный ресурс. Адрес доступа: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131520300208#bib86
8. Isin, E. Becoming digital citizens/ E. Isin, E. Ruppert. Lanham, MD: Rowman & Littlefield, 2015. 245 р.
9. Kahoot! Электронный ресурс. Адрес доступа: https://kahoot.com/
10. Liu X., Wang L.-C.C. Motivation, learning strategies, and language competency in a technology facilitated Chinese as a second language classroom// Chinese Language Teaching Methodology and Technology, 1 (2) (2017), p. 1
11. Murray H.G. Effective teaching behaviors in the college classroom// Higher Education: Handbook of Theory and Research, 7 (1991), pp. 135-172.