O‘QITUVCHILARNI UZLUKSIZ KASBIY RIVOJLANTIRISHGA KOGNITIV-FUNKSIONAL YONDASHUV
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I11Y2024N76Kalit so'zlar
kasbiy rivojlantirish, kognitivlik, modellashtirish, model, yondashuvlar, ilmiy tamoyillar, komponentlar.Annotasiya
Mazkur ilmiy maqola o‘qituvchilarni uzluksiz kasbiy rivojlantirish jarayoniga kognitiv-funksional yondashuvni o‘rganishga bag‘ishlangan. Ushbu yondashuv o‘qituvchilarning kasbiy kompetensiyalarini chuqurlashtirish va ularning pedagogik faoliyatida zarur bo‘lgan bilimlarni samarali qo‘llashga xizmat qiladigan kognitiv jarayonlarni rivojlantirishga yo‘naltirilgan. Kognitiv va funksional omillarni uyg‘unlashtirish orqali o‘qituvchilarning bilimlari va ko‘nikmalarini uzluksiz ravishda yangilab borish, ularning pedagogik faoliyatini zamonaviy talablarga moslashtirish muhim omil hisoblanadi. Tadqiqotda kognitiv-funksional yondashuvning nazariy asoslari tahlil qilinib, uning o‘qituvch kasbiy rivojlanishidagi roli keng ko‘lamda yoritilgan. Shuningdek, bu yondashuv orqali o‘qituvchilarning malakasini oshirish jarayonlari samaradorligini oshirishga qaratilgan tavsiyalar berilgan.
Manbalar
1. Raxmankulova N.H., Baxramov A.A. Xalq ta’limi xodimlarining malaka oshirish kurslaridan keyingi faoliyatlarini pedagogik qo‘llab-quvvatlash masalalari // Xalq ta’limi xodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish ta’limi sifati va samaradorligini ta’minlashning dolzarb masalalari. Resp. ilmiy-amaliy konf. mat.to‘p. – Toshkent, 2017. – B. 19-23.
2. Vaxobov M.M. Umumiy o‘rta ta’lim tizimida o‘qitish sifati monitoringi modelini takomillashtirish: ped. fan. dok... diss. avtoreferati. – Toshkent, 2016. – 92 b.
3. Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). – М.: “ИКАР”, 2009. – 448 с.
4. Божович Л.И. О мотивации учения. Возрастная и педагогическая психология: хрестоматия. – М.: Академия, 1999. – 320 с.
5. Вершловский С.Г. От повышения квалификации к постдипломному педагогическому образованию / Андрогогика постдипломного педагогического образования (под. ред С.Г.Вершловского, Г.С.Сухобской). – СПб.: “СПб АППО”, 2007. – С. 6-33.
6. Зверева М.В. О понятии “дидактические условия” // Новые исследования в педагогических науках. – 1987. – № 1. – С. 29-32.
7. Косолапова Ю.В. Сопровождение профессиональной деятельности учителя по введению федеральных государственных образовательных стандартов общего образования: дисс... канд. пед. наук. – Владивосток, 2015. – 241 с.
8. Майер Б.О. О кластеризации когнитивных теорий обучения // Вестник Новосибирского государственного педагогического университета. – 2018. – Т. 8. – № 2. – С. 119-134.
9. Новиков А.М. Я – педагог. – М.: “Эгвес”, 2011. – 136 с.
10. Торосян Л.Д. Оптимизация самостоятельной работы студентов бакалавриата при обучении чтению на основе электронно-методического сопровождения (английский язык, экономический профиль): дисс... канд. пед. наук. – Москва, 2014. – 193 с.
11. Хенхаузен Х. Мотивация и деятельность. – СПб.: Питер; М.: Смысль, 2003. – 860 с.
12. Царан А.А. Нравственное самоопределение будущего менеджера в процессе профессиональной подготовки в вузе: дис… канд. пед. наук. – Тольяти, 2013. – 259 с.
13. Шамов А.Н. Лингводидактические основы когнитивного подхода в организации обучения лексике на уроках немецкого языка в средней школе. – Н.Новгород: “НГЛУ им. Н.А.Добролюбова”, 2004. – 190 с.
14. Шепилова А.В. Коммуникативно-когнитивный подход к обучению французскому языку как второму иностранному. – М.: “Школьная книга”, 2003. – 488 с.
15. Weiner B. History of motivational research in education // Journal of Educational Psychology. – 1990. – vol. 82 (4). – P. 616–622.