GENDER METODINING NAZARIY ASOSLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI9Y2024N86Kalit so'zlar
Gender sotsializatsiyasi, an’anaviy (patriarxal) sotsializatsiya, zamonaviy (muqobil) sotsializatsiya, jins ta’limi, rivojlanish psixologiyasi, psixofiziologik farqlar, gender roli ziddiyatlari, maktabgacha bolalik davri, feminizatsiya, gender-atipiklar, bipolyar konstruktsiya.Annotasiya
Ushbu maqola zamonaviy jamiyatda erkak va ayol xatti-harakatlarining o‘zgaruvchan an’anaviy stereotiplarini ta’kidlab, gender ta’limi va gender sotsializatsiyasi bilan bog‘liq masalalarni muhokama qiladi. Unda bolalarni jinsiga qarab tarbiyalash va o‘qitishda gender ta’limining ahamiyati ta’kidlanib, maktabgacha ta’lim tizimida jinsidan qat’i nazar, bolalar rivojlanishiga salbiy ta’sir ko‘rsatishi qayd etilgan. Gender sotsializatsiyasi jarayoni kognitiv, hissiy va xulq-atvor jihatlarini o‘z ichiga oladi va gender o‘ziga xosligi jamiyatning madaniy tizimi ta’sirida shaxsning butun hayoti davomida shakllanadi. Maqolada bolalarni tarbiyalash amaliyotida gender xususiyatlarini hisobga olish zarurligi ta’kidlangan.
Manbalar
1. Bondarenko R.A. O‘smirlarning jinsiy-rol sotsializatsiyasining pedagogik shartlari. – Yaroslavl. 1999. – 165 b.
2. Bujigeeva M.Y. Ta’limning boshlang‘ich bosqichida bolalarning gender xususiyatlari. Pedagogika. – 2002.
3. Doronova T.N. Oilada va bolalar bog‘chasida 3-4 yoshli qizlar va o‘g‘il bolalar: maktabgacha ta’lim muassasalari uchun qo‘llanma. – Moskva: Linka - Press, 2009.
4. Ishmuhammedov R, Abduqodirov A. Ta`limda innovatsion texnologiyalar. – Toshkent: Fan, 2008.
5. Khaliqnazarovna, A. N. (2019). FORMATION OF A HEALTHY LIFESTYLE IN THE FAMILY OF PRESCHOOL CHILDREN. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol, 7(12).
6. Konovalchik E.A., Smotritskaya G.E. Talabalarning gender madaniyatini tarbiyalash. – Minsk: Milliy ta’lim instituti, 2008.
7. Repina T.A. Bolalarning gender-rol sotsializatsiyasi muammosi. – Moskva: Moskva psixologik va ijtimoiy instituti nashriyoti, 2004.