ORGANIZATION OF CHEMISTRY COURSES ON THE BASIS OF INTERDISCIPLINARY INTEGRATION
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I12Y2024N76Keywords:
chemistry, integration, educational material, educational activity, ability, design.Abstract
This article describes the tasks of integrated teaching of subjects, the possibilities of organizing
chemistry lessons on the basis of interdisciplinary integration, the development of materials for integrated
teaching of English and chemistry, the possibilities of using the principles of chemistry and spirality in designing
lesson content. It also lists the actions that a chemistry teacher should take during his/her work when preparing
for lessons on the basis of interdisciplinary integration of chemistry lessons.
References
1. Багрова Н.В. Индивидуализация обучения химии в школьных творческих
мастерских во внеурочной деятельности: Автореф. дис. … канд. пед. наук. -Cанкт-
Петербург, 2017. -20 c.
2. Gankin V.Y. & Gankin Y.V. General Chemistry. Institute of Theoretical chemistry. –Boston:
USA, 2012.
3. Ёриев О.М., Шарипов М.С., Мавлонов Ҳ.Н., Хафизов А.Р. “Умумий ва ноорганик
кимёдан масала ва машқлар тўплами”. Ўқув қўлланма, -Тошкент: “Ўзбекистон
файласуфлари миллий жамияти” -2008, -180 бет.
4. Зорников Н.И., Волкова П.Л. Проблемы и перспективы международной интеграции
высего образования. -Вороник, 2009.С. 13-18.
5. Зайцев О.С. “Методика обучения химии: Теоритический и прикладной аспект”. –М.:
Гуманитарный издательский центр “Владос”, 1999. -С. 98-144.
6. Мовлонова С.А. Олий таълим муассасаларида азотли органик бирикмалар
мавзуларини дифференциал ёдашувлар асосида ўқитиш методикасини
такомиллаштириш. Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD)
диссертaцияси автореферати. –Тошкент, 2021. -22 бет.
7. Миренкова Е.В. Концепция методического обеспечения формирования
познавательных умений учащихся при обучении химии в современной школе: дис.
… док. пед. наук. -Санкт-Петербург, 2018. -430 с.