SEMIOTIC APPROACH TO IMPROVING THE TEACHING OF PROGRAMMING LANGUAGES TO FUTURE COMPUTER SCIENCE TEACHERS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I1Y2025N59Keywords:
computer science, programming languages, teacher, semiotic approach.Abstract
This article presents a forecast, analysis of results, as well as proposals and recommendations for improving the teaching of programming languages to future computer science teachers in universities based on a semiotic approach.
References
1. Андерсон Р. Доказательство правильности программ. М.: Мир, 1982. - 287 с.
2. Колесникова И.А. Основы технологической культуры педагога. — СПб.: Дрофа,
2003. 285 с.
3. Пирс Ч.С. Избранные философские произведения. М.: Логос, 2000. - 411 с.
4. Веряев А. А. Семиотический подход к образованию в информационном обществе:
Автореф. . д. п.н. Барнаул, 2000. - 39 с.
5. Лавров С. С. Лекции по теории программирования. СПб.: НЕСТОР, 1999. - 108 с.
6. Математическая логика в программировании:, Сб.ст. М.: Мир, 1991. - 408 с.
7. Кузнецова В. А. Теория и практика многоуровневого университетского
педагогического образования.- Ярославль: ЯГУ,1995. 268 с.