SEMIOTIC APPROACH TO IMPROVING THE TEACHING OF PROGRAMMING LANGUAGES TO FUTURE COMPUTER SCIENCE TEACHERS

Authors

  • Mirzo Raxmatov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I1Y2025N59

Keywords:

computer science, programming languages, teacher, semiotic approach.

Abstract

This article presents a forecast, analysis of results, as well as proposals and recommendations for improving the teaching of programming languages to future computer science teachers in universities based on a semiotic approach.

References

1. Андерсон Р. Доказательство правильности программ. М.: Мир, 1982. - 287 с.

2. Колесникова И.А. Основы технологической культуры педагога. — СПб.: Дрофа,

2003. 285 с.

3. Пирс Ч.С. Избранные философские произведения. М.: Логос, 2000. - 411 с.

4. Веряев А. А. Семиотический подход к образованию в информационном обществе:

Автореф. . д. п.н. Барнаул, 2000. - 39 с.

5. Лавров С. С. Лекции по теории программирования. СПб.: НЕСТОР, 1999. - 108 с.

6. Математическая логика в программировании:, Сб.ст. М.: Мир, 1991. - 408 с.

7. Кузнецова В. А. Теория и практика многоуровневого университетского

педагогического образования.- Ярославль: ЯГУ,1995. 268 с.

Downloads

Submitted

2025-01-18

Published

2025-01-18

How to Cite

Raxmatov, M. (2025). SEMIOTIC APPROACH TO IMPROVING THE TEACHING OF PROGRAMMING LANGUAGES TO FUTURE COMPUTER SCIENCE TEACHERS. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(1), 433–438. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I1Y2025N59