TIBBIYOT UNIVERSITETLARIDA «MODDALARNING NURLANISH SPEKTRINI OʻRGANISH» MAVZUSINI IT TEXNOLOGIYALAR ASOSIDA NAMOYISH ETISH MASALALARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI1Y2025N71Kalit so'zlar
virtual laboratoriyalar, nazariya, metodika, eksperiment, innovatsiya, texnologiya, atom, spektr, pedagogik, psixologik, koʻnikma, metodologiya.Annotasiya
Ushbu maqolada laboratoriya mashgʻulotlarini IT texnologiyalar asosida namoyish etishning ahamiyati va afzalliklari tahlil qilinadi. Xususan, atomning nurlanish spektrini oʻrganish jarayonida virtual laboratoriyalar, kompyuter modellashtirish va vizualizatsiya vositalaridan foydalanish imkoniyatlari koʻrib chiqiladi. Zamonaviy axborot texnologiyalari fizik jarayonlarni yanada tushunarli va interaktiv tarzda oʻrganish, eksperimentlarni xavfsiz va samarali tashkil etish imkonini beradi. Maqolada ushbu yondashuvning taʼlim samaradorligini oshirishdagi roli, talabalar uchun yaratadigan qulayliklari va oʻquv jarayoniga taʼsiri batafsil tahlil qilinadi. IT texnologiyalarining qoʻllanilishi natijasida talabalar nafaqat nazariy bilimlarini chuqurlashtiradi, balki eksperimental tajribalarga boʻlgan qiziqishlari ham ortadi.
Manbalar
1. Губский Е.Г. Виртуальный лабораторный комплекс по физике. Разделы механика и термодинамика // Энергобезопасность и энергосбережение. – 2009. – № 1. – С. 41-43.
2. Полвонов Б.З. Курс физики, учебник. Фергана -2022 (стр.638).
3. Prensky, M. (2010). Teaching digital natives: Partnering for real learning. Corwin Press.
4. Axmadjonova Y.T., Axmadjonova U.T.(2021). O’quv dars mashg’ulotlarida didaktik o’yin texnologiyalaridan foydalanish. Science and Education, 2 (11), 977-984.
5. Bransford, J. D., Brown, A. L., & Cocking, R. R. (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school. National Academy Press.
6. Mirzaxmedov B., G‘ofurov N., Ibragimov B., Sagatova G. Fizika o‘qitish metodikasi. – T.: «O‘qituvchi», 2007. - 38 b.