TALABALARDA INSHONING MAZMUNIY- MANTIQIY BAYON QILINISHIGA DOIR BILIM, KOʻNIKMA VA MALAKALARNI SHAKLLANTIRISH
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I3Y2025N70Kalit so'zlar
insho, mazmuniy yaxlitlik, mantiqiy bayon, koʼnikma, malaka, yozma nutq, metodik yondashuv, fikr izchilligi, talaba kompetensiyasi, innovatsion usullar.Annotasiya
Ushbu maqolada talabalarda inshoning mazmuniy-mantiqiy bayon qilinishiga oid bilim, koʻnikma va malakalarni shakllantirish masalalari tahlil qilinadi. Inshoning tuzilishi, mazmuniy yaxlitligi, fikrlarning izchilligi va mantiqiy uygʻunligini taʼminlash uchun samarali metodlar koʻrib chiqiladi. Shuningdek, talabalarning yozma nutqini rivojlantirishga xizmat qiluvchi mashqlar, muammoli topshiriqlar hamda innovatsion yondashuvlar taklif etiladi. Mazkur maqola til oʻrgatish jarayonida insho yozish kompetensiyasini rivojlantirishga qaratilgan boʻlib, oʻqituvchilar va metodistlar uchun foydali metodik tavsiyalarni oʻz ichiga oladi.
Manbalar
1. Vygotsky, L. S. Thought and Language. – Cambridge, MA: MIT Press, 1986.
2. Cunliffe, Ann & Helin, Jenny & Luhman, J.. (2014). Bakhtin (1895 - 1975). https://www.researchgate.net/publication/304664481_Bakhtin_1895_-_1975
3. Dewey, J. (1938). Experience and Education. New York: Macmillan Company. https://philpapers.org/rec/DEWEAE-2
4. Bloom, B. (1956). Taxonomy of Educational Objectives. Book I: Cognitive Domain. New York: David Mckay. https://eclass.uoa.gr/modules/document/file.php/PPP242/Benjamin%20S.%20Bloom%20-%20Taxonomy%20of%20Educational%20Objectives%2C%20Handbook%201_%20Cognitive%20Domain-Addison%20Wesley%20Publishing%20Company%20%281956%29.pdf
5. Halliday, Language as social semiotic: The social interpretation of language and meaning. London: Edward Arnold, 1978
6. O.Madayev, A.Sobirov, Z.Xolmanova, Sh.Toshmirzayeva, G.Ziyodullayeva, M.Shamsiyeva. YOZMA ISH TURLARI: INSHO, BAYON, DIKTANT. Toshkent. “Turon Zamin ziyo” – 2017.
7. Xasanboev J va boshq. Pedagogika fanidan izohli lug‟at. –T.: “Fan va texnologiya”. 2009.