UMUMIY OVQATLANISH JOYLARI NOMLARINING SEMANTIK-PRAGMATIK TAHLILI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI2Y2025N30Kalit so'zlar
brending, neyming, ergonim, semantika, pragmatika, restoran neymingi, restoran imiji, nomning ohangdorligi.Annotasiya
Ushbu maqolada restoran nomlash (neyming) muammosi semantika va pragmatika nuqtai nazaridan tahlil qilinadi. Restoran nomi kompaniya va mijoz oʻrtasidagi bogʻliqlikni shakllantiruvchi asosiy omillardan biri boʻlib, mahsulot yoki xizmatning bozordagi muvaffaqiyatiga bevosita taʼsir koʻrsatadi. Tadqiqotning asosiy maqsadi – restoran nomlarining semantik va pragmatik jihatlarini oʻrganishdir. Restoran nomlash boʻyicha olingan turli misollar tahlil qilinib, nomlash va brend yaratishda qoʻllaniladigan asosiy usullar aniqlangan hamda ularning xususiyatlari tavsiflangan. Jamlangan empirik maʼlumotlar Y.S. Bernadskaya klassifikatsiyasi asosida nomlash texnikalariga ajratilgan boʻlib, muallif tomonidan ushbu tasnifga muayyan tuzatishlar ham kiritilgan. Xulosa qismida restoran nomini tanlash tamoyillari ochib berilib, qoʻllanilgan texnikalar boʻyicha miqdoriy tahlil oʻtkazilgan va asosiy natijalar chiqarilgan. Ideal nom tushunchasi mavjud emas, chunki nom tanlovi restoran hajmi, joylashuvi, maqsadli auditoriyasi va boshqa bir qator omillarga bogʻliq. Restoran nomini tanlash jarayonida uning mazmuniy bogʻliqligi (muassasaning yoʻnalishi), madaniy konteksti, brend tovushi hamda nomning leksik maʼnosi eʼtiborga olinishi lozim.
Manbalar
1. Bernadskaya Y.S. Text in advertising: textbook. – M.: UNITY DANA, 2008. – 288 p.
2. Zelenina T.I., Butorina N.V. Communicative and pragmatic aspect of ergonyms (on the material of the Russian language) // Vestnik Udmurdskogo universitet. Series of history and philology. 2016. Т. 26, vol. 6. – P. 50-53.
3. Kadolo T.A. Main trends in modern emporonymy: the principle of economy // Bulletin of N.F. Katanov Khakass State University. 2016. №15. – P. 25-28.
4. Kurbanova M.G. Ergonyms of the modern Russian language in the communicative-pragmatic aspect // Humanitarian researches. 2012. № 1. – P. 29-36.
5. Maltseva V.M. On the problem of euphony of ergonyms // Actual problems of studying language, literature and journalism: contamination and convergence of humanitarian thought. Abakan, 23-24 November 2016. – P. 121-127.
6. Serova L.F. Wordplay in commercial ergonyms (on the material of the French language) // Bulletin of Kemerovo State University. 2015. № 2-1 (62). – P. 103-106.
7. Guida alberghiera. Elenco guida dei ristoranti in Italia: [website]. URL: http://www.aipn.it/ristoranti/lazio/roma.htm (date of reference: 12.08.2018).