“NURLI MASKAN” TAʼLIM MUASSASALARIDA OʻQUVCHILARNI IJTIMOIY HAYOTGA TAYYORLASH BOʻYICHA KORREKSION-PEDAGOGIK ISHLARNING TASHKIL ETILISHINI OʻRGANISH VA NATIJALAR TAHLILI

Mualliflar

  • Raʼnoxon Sharofutdinova

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I8Y2025N50

Kalit so'zlar

korreksion-pedagogik ishlar, “Nurli maskan”, koʻzi ojiz oʻquvchilar, zaif koʻruvchilar, ijtimoiy moslashuv, maxsus taʼlim, kommunikativ koʻnikmalar, mustaqil hayotga tayyorlash, ijtimoiy integratsiya, adaptatsiya.

Annotasiya

“Nurli maskan” tipidagi maxsus taʼlim muassasalarida tahsil olayotgan koʻzi ojiz va zaif koʻruvchi oʻquvchilarning ijtimoiy hayotga tayyorlanish jarayoni tahlil etiladi. Asosiy eʼtibor ushbu muassasalarda olib borilayotgan korreksion-pedagogik ishlarning mazmuni, shakllari va samaradorligiga qaratilgan. Tadqiqotda oʻquvchilarning ijtimoiy-munosabatga kirishish, mustaqil hayotga moslashish, kommunikativ koʻnikmalarni egallash jarayonlari oʻrganilib, bu boradagi metodik yondashuvlar va amaliy faoliyatlar taqqoslama tahlil asosida yoritilgan. Shuningdek, ilmiy ishda korreksion-pedagogik choralarning oʻquvchilarda mustaqil fikrlash, shaxsiy tashabbus va hayotiy maqsadlarni shakllantirishdagi ahamiyati statistik maʼlumotlar va kuzatuvlar asosida asoslab berilgan. Tadqiqot natijalari maxsus taʼlim tizimida ijtimoiy adaptatsiyaga yoʻnaltirilgan pedagogik strategiyalarni takomillashtirish uchun ilmiy va amaliy asos boʻlib xizmat qiladi.

Manbalar

1. Soliyev, A., & Toshpo‘latova, S. (2020). Maxsus pedagogikaning nazariy asoslari. Toshkent: “Fan va texnologiya” nashriyoti.

2. Abduqodirov, M. (2021). Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalarni ijtimoiy hayotga tayyorlash masalalari. Samarqand: Ixtisoslashtirilgan pedagogika nashriyoti.

3. Бугрименкова Е.С. Коррекционная педагогика: теория и практика. – Москва: Академкнига, 2017.

4. Петров В.Г. Тифлопедагогика в системе специального образования. – Санкт-Петербург: Речь, 2018.

5. Соловьёва Л.И. Социальная адаптация детей с нарушением зрения. – Москва: Владос, 2016.

6. Миронова С.Н., Кутепова Е.Н. Методика коррекционной работы с детьми с ограниченными возможностями здоровья. – Екатеринбург: УрФУ, 2019.

7. Xolmatova Z.A. Maxsus pedagogika: nazariya va amaliyot. – Toshkent: Fan, 2020.

8. Jo‘rayev D.E. Korrektsion pedagogik faoliyatda metodik yondashuvlar. – Farg‘ona: Ilm ziyo, 2021.

9. Toshxo‘jayev I.T., Nuraliyeva M. Imkoniyati cheklangan bolalarni ijtimoiy hayotga tayyorlash metodikasi. – Samarqand: Barkamol, 2022.

10. Abduqodirov M. “Nurli maskan” ta’lim muassasalari faoliyati tahlili. – Toshkent: Ta’lim, 2023.

11. Xasanova D.M. Maxsus ta’limda ijtimoiy moslashuv: tahlil va istiqbollar. – Andijon: Ilmiy markaz, 2022.

12. Soliyev A., Toshpo‘latova S. Maxsus pedagogikaning nazariy asoslari. — Toshkent: Fan va texnologiya, 2020.

13. Bugrimenkova E.S. Psikhologo-pedagogicheskie osnovy sotsializatsii detey s OVZ. — Moskva: Akademkniga, 2018.

14. Jo‘rayev D.E. Korrektsion pedagogik yondashuvlar. — Farg‘ona: Ilm ziyo, 2021.

15. Solovyova L.I. Kommunikativ kompetensiyani rivojlantirish metodikasi. — Moskva: Vladоs, 2019.

16. Mironova S.N. Modelirovanie sotsialno-bytovykh situatsiy v spetsialnom obrazovanii. — Sankt-Peterburg: Rech’, 2020.

17. Toshxo‘jayev I.T., Nuraliyeva M. Maxsus ehtiyojli bolalarni o‘qitishda innovatsiyalar. — Samarqand: Barkamol, 2022.

18. Xasanova D.M. Ota-onalar bilan samarali hamkorlik metodlari. — Andijon: Ta’lim, 2022.

19. Abduqodirov M. “Nurli maskan” muassasalarida ijtimoiy integratsiya. — Toshkent: Ijtimoiy rivojlanish markazi, 2023.

20. Xolmatova Z.A. Ijtimoiy moslashuv va inklyuziya nazariyalari. — Toshkent: Fan, 2024.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-08-09

Nashr qilingan

2025-08-10

Qanday ko'rsatish

Sharofutdinova, R. (2025). “NURLI MASKAN” TAʼLIM MUASSASALARIDA OʻQUVCHILARNI IJTIMOIY HAYOTGA TAYYORLASH BOʻYICHA KORREKSION-PEDAGOGIK ISHLARNING TASHKIL ETILISHINI OʻRGANISH VA NATIJALAR TAHLILI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(8), 332–336. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I8Y2025N50