YOSHLARDA MANTIQIY VA TANQIDIY FIKRLASH QOBILIYATLARINI SHAKLLANTIRISHDA FALSAFANING AHAMIYATI

Mualliflar

  • Abdulboqi Xakimov

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I10Y2025N36

Kalit so'zlar

falsafa, dunyoqarash, mantiqiy tafakkur, tanqidiy fikrlash, yoshlar, texnik ta’lim, ijodkorlik, mas’uliyat, innovatsion yondashuv, kognitiv rivojlanish.

Annotasiya

Mazkur maqolada falsafaning yoshlar tafakkurini shakllantirishdagi o‘rni, xususan, ularning mantiqiy va tanqidiy fikrlash qobiliyatlarini rivojlantirishdagi ahamiyati tahlil qilinadi. Tadqiqot jarayonida falsafiy dunyoqarash tushunchasining mazmuni va inson hayotidagi o‘rni alohida ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, texnik yo‘nalishdagi talabalar misolida falsafiy bilimlarning kasbiy faoliyatda ijodkorlik, ijtimoiy mas’uliyat va keng tafakkurni rivojlantirishdagi roli ochib beriladi. Maqolada yoshlarning dunyoqarashini kengaytirish, tanqidiy yondashuvni shakllantirish hamda mustaqil qaror qabul qilish ko‘nikmalarini rivojlantirishga qaratilgan metodik yondashuvlar yoritilgan.

Manbalar

1. Forobiy, A.N. (1993). Ixso al-‘ulum. Toshkent: Fan.

2. Ibn Sino, A. (1980). Kitob ash-Shifo. Tehron: Diniy meros nashriyoti.

3. Beruniy, A. (1968). Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar. Toshkent: Fan.

4. Aristotel. (1983). Organon. Moskva: Nauka.

5. Kant, I. (1994). Tanqidiy aql. Moskva: Mysl.

6. Dewey, J. (1910). How We Think. Boston: D.C. Heath & Co.

7. Karimov, I.A. (1997). Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch. Toshkent: Ma’naviyat.

8. Qodirov, Sh. (2020). “Yoshlar tafakkurini shakllantirishda falsafaning o‘rni”. Falsafa va hayot jurnali, №2.

9. Abdullayev, M. (2021). Zamonaviy ta’limda tanqidiy fikrlash metodologiyasi. Toshkent: TDPU nashriyoti.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-10-11

Nashr qilingan

2025-10-12

Qanday ko'rsatish

Xakimov, A. (2025). YOSHLARDA MANTIQIY VA TANQIDIY FIKRLASH QOBILIYATLARINI SHAKLLANTIRISHDA FALSAFANING AHAMIYATI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(10), 212–216. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I10Y2025N36