OʻZBEKISTON TARIXIY YODGORLIKLARINI RAQAMLI TURIZM ORQALI SAQLASH VA RIVOJLANTIRISH

Mualliflar

  • Abduvohid Shodmonov

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI9Y2025N22

Kalit so'zlar

Raqamli turizm, tarixiy meros, virtual reallik, 3D-modellashtirish, raqamli arxiv, Oʻzbekiston, madaniy turizm.

Annotasiya

Ushbu maqolada tarixiy yodgorliklarni saqlash va ularning turizm salohiyatini oshirishda raqamli texnologiyalar hamda raqamli turizmning oʻrni tahlil qilingan. Virtual reallik (VR), kengaytirilgan reallik (AR), 3D modellashtirish va raqamli arxivlashtirish kabi texnologiyalar tarixiy merosni asrab-avaylash, uni global auditoriyaga yetkazish hamda turistik tajribani boyitishda muhim ahamiyat kasb etishi koʻrsatilgan. Xalqaro tadqiqotlar asosida raqamli turizmning iqtisodiy samaradorligi, taʼlimiy va madaniy ahamiyati yoritilib, Oʻzbekiston misolida jahon tajribalarini qoʻllash imkoniyatlari muhokama qilingan.

Manbalar

1. Frischer B. Rome Reborn 4.0 Project Report. Rome Reborn Project. 2022.

2. Geroimenko, V. (Ed.). Augmented Reality in Tourism, Museums and Heritage: A New Technology to Inform and Entertain. 2021. – P. 35–60.

3. Muenster S. Digital 3D technologies for humanities research and education. Applied Sciences, 12(3), 2023. – P. 85–95.

4. Siddiqui M. S. Syed, T. A., Nadeem A., Nawaz W., & Alkhodre A. Virtual Tourism and Digital Heritage: An Analysis of VR/AR Technologies and Applications. International Journal of Advanced Computer Science and Applications (IJACSA), 13(7), 2021. – P. 563–573.

5. UNESCO/PERSIST Content Task Force. The UNESCO/PERSIST guidelines for the selection of digital heritage for long-term preservation. Paris: UNESCO. 2016. – Pp. 15–20.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-10-20

Nashr qilingan

2025-10-25

Qanday ko'rsatish

Shodmonov, A. (2025). OʻZBEKISTON TARIXIY YODGORLIKLARINI RAQAMLI TURIZM ORQALI SAQLASH VA RIVOJLANTIRISH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(S/9), 154–157. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI9Y2025N22