TALABALARNING MODELLASHTIRISHGA OID KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISHDA RAQAMLI TAʼLIM TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISH

Mualliflar

  • Ajiniyaz Aytmuratov

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I11Y2025N46

Kalit so'zlar

kompetensiya, raqamli taʼlim texnologiyalari, simulyatsion dasturlar, virtual laboratoriyalar, 3D-modellashtirish, oliy taʼlim, kasbiy kompetensiyalar, oʻqitish samaradorligi, bulutli texnologiyalar, innovatsion taʼlim.

Annotasiya

Ushbu maqolada talabalarning modellashtirishga oid kompetentligini rivojlantirishda raqamli taʼlim texnologiyalaridan foydalanish masalalari tahlil qilingan. Modellashtirish kompetensiyasi zamonaviy mutaxassisning muhim kasbiy koʻnikmasi sifatida qaraladi. Pedagogik tadqiqot asosida raqamli texnologiyalar (simulyatsion dasturlar, virtual laboratoriyalar, 3D-modellashtirish dasturlari, dasturlash tizimlari va bulutli hisoblash platformalari)ning talabalar modellashtirish koʻnikmalariga taʼsiri oʻrganilgan. Maqolada raqamli texnologiyalarning modellashtirish jarayonidagi afzalliklari sifatida vizualizatsiya imkoniyatlari, interaktivlik, murakkab tizimlarni soddalashtirish va hamkorlik imkoniyatlari ajratib koʻrsatilgan. Oliy taʼlim muassasalarida talabalarning modellashtirish kompetensiyasini rivojlantirish boʻyicha amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan.

Manbalar

1. Abdurahmonov B.A. (2023). Oliy ta'limda raqamli texnologiyalardan foydalanish: muammolar va istiqbollar. Oʻzbekiston pedagogika fanlari axborotnomasi, 15(2), 45-57.

2. Ahmadjonov M., & Karimov U. (2022). Ta'lim jarayonida modellashtirish texnologiyalari. Toshkent: Fan va texnologiyalar.

3. Alimov A.A. (2023). Raqamli avlod uchun ta'lim: Zamonaviy yondashuvlar. Toshkent: Oʻqituvchi nashriyoti.

4. Azimov I.M., & Yusupova G.R. (2024). Kompyuter modellashtirish asosida talabalarning tadqiqotchilik qobiliyatini rivojlantirish. Ta'lim va innovatsiyalar, 8(1), 112-124.

5. Baratov D.B. (2021). Matematik modellashtirish va uning zamonaviy ta'limda qoʻllanilishi. Matematika va informatika oʻqitish metodikasi, 12(3), 77-86.

6. Chemezov S.A., & Abramova O.F. (2022). Pedagogicheskiye usloviya formirovaniya kompetentsiy modelirovaniya u studentov tekhnicheskikh vuzov. Vyssheye obrazovaniye segodnya, 10, 64-70.

7. Dilshodov A. (2023). Virtual laboratoriyalar va ularning fizika ta'limidagi oʻrni. Fizika, matematika va informatika, 5(1), 33-42.

8. Ergashev B., & Nasimov Sh. (2024). Zamonaviy ta'limda bulutli texnologiyalar: imkoniyatlar va istiqbollar. Axborot texnologiyalari ta'limi, 6(2), 88-99.

9. Haydarov F.I. (2022). Kompetentsiyaviy yondashuvga asoslangan ta'lim. Toshkent: Sharq nashriyoti.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-11-02

Nashr qilingan

2025-11-02

Qanday ko'rsatish

Aytmuratov, A. (2025). TALABALARNING MODELLASHTIRISHGA OID KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISHDA RAQAMLI TAʼLIM TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(11), 252–255. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I11Y2025N46