TAʼLIM TASHKILOTLARIDA RAQAMLI TRANSFORMATSIYANING MARKETING SAMARADORLIGIGA TAʼSIRI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I12Y2025N18Kalit so'zlar
raqamli transformatsiya, marketing samaradorligi, ROI, taʼlim tashkiloti, DATA UNION MCHJ, raqamli marketing, korrelyatsiya, raqamli strategiya.Annotasiya
Ushbu maqolada taʼlim tashkilotlarida raqamli transformatsiya jarayonining marketing samaradorligiga taʼsiri empirik maʼlumotlar asosida tahlil qilinadi. DATA UNION MCHJning 2021–2024-yillardagi iqtisodiy koʻrsatkichlari, marketing faoliyati, talabalar soni, foyda marjasi, ROI hamda raqamli infratuzilma xarajatlari oʻrganildi. Tadqiqotda korrelyatsion tahlil, tendensiyalarni baholash, raqamli transformatsiyaning oʻsish koʻrsatkichlariga taʼsirini aniqlovchi regressiya modeli qoʻllanildi. Natijalar shuni koʻrsatadiki, raqamli transformatsiya marketing samaradorligini sezilarli oshirgan: marketing xarajatlari va tushum oʻrtasidagi bogʻliqlik r=0.99 darajasida, raqamli platformalarning joriy etilishi esa talabalar sonining oʻsishiga bevosita taʼsir qilgan. Maqola taʼlim tashkilotlarida raqamli transformatsiya strategiyalarini takomillashtirish boʻyicha ilmiy va amaliy takliflar beradi.
Manbalar
1. Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2016). The second machine age. New York, NY: W. W. Norton & Company.
2. Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital marketing (8th ed.). London, UK: Pearson.
3. Davenport, T. H., & Westerman, G. (2020). Why so many high-profile digital transformations fail. Harvard Business Review, 98(4), 70–81.
4. DATA UNION MCHJ. (2024). Raqamli transformatsiya hisobotlari (2021–2024). Toshkent: Ichki nashr.
5. Deloitte. (2023). Global EdTech Market and Digital Education Analytics Report. Deloitte Insights.
6. Innovatsion ta’lim texnologiyalari. (2020). Toshkent: Fan va texnologiya.
7. Karimov, Sh. (2022). Ta’lim tizimida raqamli texnologiyalardan foydalanish samaradorligi. O‘zbekiston Fanlar akademiyasi Axboroti, (3), 44–52.
8. Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2020). The impact of digital transformation on marketing. Business Horizons, 63(1), 45–56.
9. Kotler, F., & Armstrong, G. (2020). Principles of marketing (18th ed.). New York, NY: Pearson.
10. Kotler, F., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for humanity. Hoboken, NJ: Wiley.
11. Loonam, J., Eaves, S., Kumar, V., & Parry, G. (2021). The digital transformation of business models. Journal of Business Research, 122, 902–915.
12. McKinsey & Company. (2022). Digital transformation in the education sector. McKinsey Global Report.
13. OECD. (2021). Digital education outlook 2021. Paris: OECD Publishing.
14. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti. (2020). PF-6099-son Farmon: Raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida. Toshkent.
15. Parida, V., Sjödin, D., & Reim, W. (2021). Reviewing digitalization and service innovation in SMEs. Technovation, 105, 1–12.
16. Porter, M. E. (2004). Competitive strategy. New York, NY: Free Press.
17. Rogers, D. L. (2019). The digital transformation playbook: Rethink your business for the digital age. New York, NY: Columbia University Press.
18. UNESCO. (2023). Digital transformation of education: Global report 2023. Paris: UNESCO Publishing.
19. Westerman, G., Bonnet, D., & McAfee, A. (2018). Leading digital: Turning technology into business transformation. Boston, MA: Harvard Business Review Press.
20. Wirtz, B. W. (2021). Digital business models. Berlin: Springer.





