TALABALARNING MUSTAQIL TAʼLIM KOMPETENSIYASINI TAKOMILLASHTIRISHDA RAQAMLI RESURSLAR VA PLATFORMALAR: TAHLIL VA TASNIF
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I12Y2025N96Kalit so'zlar
raqamli resurslar, mustaqil taʼlim, raqamli platformalar, metakognitiv monitoring, LMS, sunʼiy intellekt, til korpuslari, refleksiya.Annotasiya
Maqolada talabalarning mustaqil taʼlim kompetensiyasini takomillashtirish jarayonida raqamli resurslar va platformalarning oʻrni ilmiy-nazariy asosda tahlil qilinadi. Raqamli taʼlim muhiti talabaning oʻz-oʻzini boshqarish, metakognitiv monitoring, refleksiya, maʼlumotlarni mustaqil izlash, oʻquv jarayonini rejalashtirish, oʻz-oʻzini baholash kabi koʻnikmalarini rivojlantiruvchi pedagogik mexanizm sifatida izohlanadi. Maqolada Learning Management System (LMS), mobil ilovalar, til korpuslari, multimedia platformalari, sunʼiy intellekt resurslari va onlayn lugʻatlarning imkoniyatlari tasniflanib, ular mustaqil taʼlim kompetensiyasiga koʻrsatadigan taʼsiri boʻyicha chuqur ilmiy tahlil beriladi.
Manbalar
1. Benson, P. (2013). Teaching and researching autonomy (2nd ed.). Routledge.
2. Chapelle, C. A. (2003). English language learning and technology. John Benjamins.
3. Dudeney, G., Hockly, N., & Pegrum, M. (2013). Digital literacies. Routledge.
4. Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring. American Psychologist, 34(10), 906–911.
5. Godwin-Jones, R. (2018). Using mobile technology to develop language skills and intercultural understanding. Language Learning & Technology, 22(3), 2–11.
6. Kukulska-Hulme, A. (2020). Mobile-assisted language learning: A review of recent developments. ReCALL, 32(2), 162–178.
7. Little, D. (1991). Learner autonomy: Definitions, issues and problems. Authentik.
8. Mayer, R. E. (2009). Multimedia learning (2nd ed.). Cambridge University Press.
9. Oxford, R. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. Newbury House.





