THE ROLE OF GENRE IN GERMAN LITERATURE

Authors

  • Khafizа Kuchkarova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI3Y2023N25

Keywords:

genre, plot, story, figurative expressions

Abstract

In this article, the concept of genre in German literature and its single form of organization of literary relations embodying individual world experiences, and the classification of prose genres in literary criticism are considered differently depending on the national characteristics of literature and language capabilities.

References

Турғунов С.Т. Таълим муассасаларини бошқаришда инновацион фаолият. // ж. Узлуксиз таълим. – Т., 2006. — №4. – Б.4.

Педагогик атамалар луғати. – Т.: ЎзПФИТИ, 2008. – 136 б.

Абу Наср Фаробий. Фозил одамлар шаҳри. −Т.: А.Қодирий номидаги халқ мероси нашриёти, 1993. − 222 б.

Запесоцкий А.С. Образование: философия, культурология, политика / А.С. Запесоцкий. -М.: Наука, 2002. - 456 с.

Баранчеев В. Управление знаниями: Учебное пособие (журнал «Мар¬кетинг». Специальный выпуск № 29) / В.Барачеев. – М.: Центр маркетинговых исследований и менеджмента, 2005. – 144 с.

Simonton D.K. Creativity: Cognitive, personal, developmental and social aspects // American Psychologist. 2000. V. 55. – P. 151–158.

Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление человека. – М.: Прогресс, 1994. – 480 с.

Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности. СПб.: Питер, 2009. – 434 с.

Бьюзен Т. Могущества творческого интеллекта / Т. Бьюзен. - Минск: Попурри, 2004. – 160 с.

Арипджанова А.Р. Таълимни ахборотлаштириш шароитида олий таълим муассасалари педагогларининг креатив салоҳиятини ривожлантириш: Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (ПҳД). ... дисс. Автореф. – Т., 2017. – 50 б.

Юнусова Д.И. Бўлажак математика ўқитувчиларини инновацион фаолиятга тайёрлаш назарияси ва амалиёти: педагогика фанлари доктори. ...дисс. – Тошкент, 2012. – 47 б.

Published

2023-05-19

How to Cite

Kuchkarova, K. (2023). THE ROLE OF GENRE IN GERMAN LITERATURE. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(S/3), 192–196. https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI3Y2023N25