THE EXISTING METHODOLOGY OF MONITORING PROFESSIONAL COMPETENCES AND COMPETENCES OF BIOLOGY TEACHERS AND THEORETICAL BASIS OF ITS IMPROVEMENT
DOI:
https://doi.org/10.47390/SCP1342V3I7Y2023N45Keywords:
Knowledge, education, competence, competence, educational paradigms, dual education.Abstract
In this article, the situation in the education system today, the ideas from the concept of the development of the public education system of the Republic of Uzbekistan until 2030, the Cabinet of Ministers of the Republic of Uzbekistan "Preschool, general secondary, special secondary, "Measures to improve the procedure for the certification of teaching staff of professional and non-school educational organizations" contains opinions and comments about the aspects of the tasks specified for the teaching profession, as well as a number of forms of education.
References
Eфремова О.А. и др. Концептуальная модель мониторинга профессиональной компетентности учителей // Философия образования. – 2011. – №. 5.
А.В.Пашкевич, Создание мониторинга профессиональной компетенции учителья в ходе реализatsiи компетентностного подхода в образваетельном процессе школы, “Муниципиальное образование: инновatsiя и эксперимент”, 2011, №5, 60-ст.
Гафнер В.В. Информatsiонная пассивность педагога в информatsiонном обществе // Народное образование. – 2005. – № 2.
Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата современного образования/ Интернет-журнал “Эйдос” – 2006г, 5 мая..
Козирева О.А. Феноменология профессиональной компетентности учителя, 2009, “Наука и образования”, №4.
Cелевко Г.К. Компетентности и их классификatsiи // Народное образование. - 2004. - №4.
Джурилов С.А. Профессиональная компетентность и профессионализм педагога: психологический подход // Сибирь. Философия. Образование. – Новокузнецк: ИНК, 2005. – Вып. 8: Проблемы современного педагогического сообщества. – с. 132-136.