METHODOLOGY OF STUDENTS' CREATIVITY EXPRESSION BASED ON THE PRINCIPLE OF DIVERSIFICATION

Authors

  • Shamsu Qamar Otamurodova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N63

Keywords:

education, conditions, diversification, production, method, lesson, training.

Abstract

This article is written about the method of bringing out the creativity of students based on the principle of diversification, and in the research work, the types of classes based on the principle of diversification, the types of organization of classes based on the principle of diversification, the "Modern Lesson" variant program, the "Mood Board" method and Information about the methods of the "Zeigarnik effect" was given and sufficiently expressed with the help of tables and pictures.

References

Коллегов А.К. Диверсификация как основная тенденция развития высшего педагогического образования в России// Вестник ТГПУ. 2010. № 4 (94). С. 12-16.2.

Леонид Харченко. Диверсификация современных вузов и требований, предъявляемых к научно-педагогическим кадрам, журнал “Мир науки”, 2015, №2

Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования// Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64.

М.Ю.Ломакина. Диверсификация как принцип непрерывного образования, Журнал “Мир науки”, 2017 г. 2-номер.

В.Р. Дряхлова, Развитие довузовской подготовки в системе непрерывного профессионального образования управленческих кадров: на примере академии государственной службы, 2009 год, автореферат. дисс.

Ломакина М.Ю. Диверсификатсия как принцип непрерывного образования, Журнал “Мир науки”, 2017 г. 2-номер. 43-с.

Published

2023-12-02

How to Cite

Otamurodova, S. Q. (2023). METHODOLOGY OF STUDENTS’ CREATIVITY EXPRESSION BASED ON THE PRINCIPLE OF DIVERSIFICATION. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(11). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N63