PEDAGOGICAL CONDITIONS OF IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Authors

  • Shakhnoza Javliyeva

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V3I12.2Y2023N35

Keywords:

educational institution, quality of education, innovative approach, pedagogical education, factors, pedagogical mechanisms.

Abstract

In this article, the factors affecting the quality of education of higher education institutions, reforms aimed at improving the quality of education, the implementation of new approaches, the characteristics of the quality of the educational process, and other components that affect the effectiveness of the process are presented.

References

Педагогика:Учебное пособие для студентов педагогических учебых заведений/В.А Сластенин, И.Ф Исаев, А.И Мищенко, Е.Н Шиянов.-М.: Школа-пресс, 200.

Запесоцкий А.С. Образование: философия, культурология, политика.-М.: Наука, 2002.

Давыдова Л.Н. Различные подходы к определению качества образвания/ Качество.Инновации. Образование.-М., 2005.

Панасюк В.П. Педагогическая система внутришкольного управления качеством образовательного процесса: 1998.

Управление качеством образвания: Практико-оринтированная монография и методическое пособие. 2000.

Хуторской А.В. Современная дидактика: Учебник для вузов. –СПб., Питер, 2001.

Зверева В.И. Самоаттетация школы.-М.: Центр “Педагогический поиск”, 2000

Published

2024-01-06

How to Cite

Javliyeva, S. (2024). PEDAGOGICAL CONDITIONS OF IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(12/2). https://doi.org/10.47390/SPR1342V3I12.2Y2023N35