SPECIFIC CHARACTERISTICS OF IMPROVING MECHANISMS OF ECOLOGICAL EDUCATION THROUGH ENVIRONMENT PROTECTION IN PRIMARY CLASS STUDENTS AND "GREEN SPACE" MODULES
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V3I12.2Y2023N38Keywords:
class, students, environment, ecological, education, mechanism, module.Abstract
This article focuses on the specific features of improving the mechanisms of environmental education for primary school students through environmental protection and "green space" modules and improving the mechanisms of environmental education for primary school students through environmental protection. written about the forms and methods of practical events.
References
Сурхон тонги” газетаси, 2018 йил, “Элларни бирлаштирган қадрият”, 32-сон.
Евдокимов А.Ю. Человечество и проблемы экологии / А.Ю. Евдокимов// Образование в современной школе. – 2001. – № 12. –С. 36-37.
Ермакова Д.С. Экологическое образование после уроков / Ермакова Д.С. //Дополнительное образование. – 2001. – № 12. – С.15-17.
Кучкинов Абдумалик Юлдашович, Бошланғич синф ўқувчиларини табиатни эъзозлаш руҳида тарбиялаш технологияси, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори диссертatsiяси, Термиз-2020, 46-Б.
Мамашокиров С. Экологик таълим-тарбия педагогик тамойиллари Халқ таълими. – Тошкент, 1995. - №7-8. – Б. 28-31.
Мелибоев А. «Барча фанлар ҳамкорлигида (3-синф «Табиатшунослик» дарслиги мисолида)» Бошланғич таълим – Тошкент, 2008. - №3. 26-27– Б.
Яншин А. Л., Мелуа А. И. Уроки экологических просчетов. М.: Мысль, 2004.