FUNDAMENTALS OF PLANNING MARKETING ACTIVITIES IN THE INSURANCE SERVICES MARKET

Authors

  • Oybek Rakhimov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I4Y2024N14

Keywords:

Insurance, finance, marketing, economy, economic development, demand, supply, protection.

Abstract

The article reveals the basics of planning marketing activities in the field of insurance services. Also, the role and application of marketing in the insurance market is covered in detail.

References

David Bland (2008) Insurance: Principies and Practice. Compiled by David Bland, The Chartered Insurance Institut, Great Britain, 2008, 329 pg.

Seth Kravitz, Lev Barinskiy, Matt Wilson (2010) “Mastering Insurance Marketing” UK, 42 pg.

Алиев Б. Х. (2011) Маркетинговые аспекты развития региональных рынков страхования в России / Финансы и кредит. 15 (447). – с. 15-19.

Арбузова Ю.А., Шепелин Г.И. (2017) Особенности страхового маркетинга в современных условиях / Научный журнал. Экономика и бизнес №2. – с. 51-54.

Зубец А.Н. (2001) Маркетинговые исследования страхового рынка - М.: Центр экономики и маркетинга, - 244 с.

Шеннаев Х.М. Суғурта агентлари учун қўлланма. –Т.: infoCOM.UZМЧЖ, 2010. – 206 б.;

Ашрафханов Б., Мирсадиков М. Развитие страхового законодательства Республики // Рынок, деньги и кредит. –Т., 2002, № 11-12. – 30 б.;

Қўлдошев Қ.М. Суғурта бозори. Ўқув қўлланма. – Т.: Молия-иқтисод., 2011. – 65 б.;

Абдурахмонов И.Х. Ўзбекистон Республикасида жавобгарликни суғурталашнинг амалиётини такомиллаштириш. Автореф. дисс. ... и.ф.н. – Т., 2010 й. – 26 б.

Published

2024-04-18

How to Cite

Rakhimov, O. (2024). FUNDAMENTALS OF PLANNING MARKETING ACTIVITIES IN THE INSURANCE SERVICES MARKET. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(4). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I4Y2024N14