CURRENT ISSUES IN IMPROVING THE METHODOLOGICAL TRAINING OF FUTURE FINE ARTS TEACHERS

Authors

  • Rasim Khayrov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I4Y2024N57

Keywords:

methodological, specialty, teacher, methodological, student, fine arts, model, integrative, education, upbringing, credit.

Abstract

The article analyzes the theory of methodological training of future fine arts teachers and its features, and also presents methodological recommendations on this issue. The article indicates the purpose, objectives and significance of methodological training. The stages of the model for the formation of methodological training of future fine arts teachers and the need to use the integration of subjects in the educational process are scientifically substantiated.

References

Концепция развития системы высшего образования Республики Узбекистан до 2030 года. Leks.uz. 2020.

Квалификационные требования к образованию в области изобразительного искусства и инженерной графики. - Т.:ТДПУ. 2022. - 33 с.

Адольф В.А. Теоретические основы формирования профессиональной компетентности учителя: дис. доктор пед. Наук: 13.00.01- М.: 1998. -357. с.

Маркова А.К. Психология профессионализма. – М.: Знание, 1996. -308 с.

Педагогика: энциклопедия. 1-жилд / тузувчилар: жамоа. – Т.: “Ўзбекистон миллий энциклопедияси” Давлат илмий нашриёти, 2015. -376 б.

Симонов В.П. Педагогический менежмент: Ноу-хау в образовании. Учебное пособие. –М.: Высшее образование, 2006, -357 с.

Федьков Г. С. Актуальные вопросы модернизации методической подготовки будущих учителей изобразительного искусства // Искусство и культура 2014, №4 – 130-136

Хайров Р. З. Дидактические возможности и модель совершенствования профессионально-методической подготовки будущих учителей // International Journal of Education, Social Science & Humanities. Finland Academic Research Science Publishers // Volume-11. Issue-5. 2023 Published: 22-05-2023 // https://doi.org/10.5281/zenodo.7901973 //

Хайров Р.З. Индивидуальный подход к ученикам на занятиях искусством. Монография. - Т.: Ilm Ziyo Zakovat. 2021. -102 с.

Хайров Р.З. Методика преподавания изобразительного искусства. Учебник. - Т.: Metodist nashriyoti. 2023. -283 с.

Хайров Р.З. Совершенствование подготовки будущих педагогов изобразительного искусства к обучению графике на основе индивидуального подхода // Матрица научных знаний. Научный электронный журнал. №4. 2022. С. 330-333 https://os-russia.com/SBORNIKI/MNP-2022-05-1.pdf/

Published

2024-04-18

How to Cite

Khayrov, R. (2024). CURRENT ISSUES IN IMPROVING THE METHODOLOGICAL TRAINING OF FUTURE FINE ARTS TEACHERS. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(4). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I4Y2024N57