THE IMPORTANCE OF SOCIAL ACTIVITY IN PREPARING STUDENTS FOR PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL ACTIVITY
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I4Y2024N59Keywords:
student, higher education institution, teacher, social activity, professional-pedagogical activity, behavioral culture, competence.Abstract
This article describes the concepts of professional-pedagogical activity, professional-pedagogical training, and the fact that social activity is one of the important aspects of student activity, as well as the role of social activity in the process of professional training of future teachers in a higher educational institution.
References
Дружинин В.Н. Психология общих способностей. – М.: Лантерна вита, 1995. – 152 с.
Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 22–27.
Звездова А. Б., Орешкин В. Г. Компетентностный подход в высшем профессиональном образовании. – URL: http://www.miep.edu.ru/uploaded/zvezdova_oreshkin.pdf.
Мажидов Н.М., Азизова Ш.В. Ижтимоий фаоллик шаклланишида амалиётнинг ўрни // Замонавий таълим / Современное образование 2015, 5. – 17-19-б.
Назаров Қ. Аксиология. – Т.: “Akademiya”, 2011. – Б. 361.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. – СПб.: Питер, 1999. – С. 590.
Шмелева Н.Б. Формирование и развитие личности социального работника как профессионала. – М.: Дашков и К., 2006. – 196 с.
Usmanova A.A. Ўзбекистон ёшларини ижтимоий фаоллигини шакллантиришнинг сиёсий-психологик асослари// Monografiya, 2020.