APPLICATION OF GAME METHODS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE

Authors

  • Sevara Pirnazarova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I4Y2024N64

Keywords:

Game methods, stimulation, learning process, active learning, methods of overcoming difficulties, modern technologies.

Abstract

The purpose of this article is to investigate the possibilities of integrating game methods into the process of teaching foreign languages. The main objectives of the article include studying the effectiveness of using game techniques in foreign language teaching, identifying the advantages of this approach, as well as identifying the main principles and methods of integrating games into the learning process. The subject of the study is the process of teaching foreign languages, and the object is game methods and their influence on the effectiveness of learning.

References

Абдукасимовна А. С. Методика обучения английскому языку дошкольников. Международный научный журнал №9 (100), часть2 «Научный импульс» апреля, 2023.

Баранова A. Р. Методика обучения иностранным языкам. Казань. 2016. С. 14-40.

Дудковская И. А. Игровые технологии как одно из средств развития логического мышления школьников седьмых классов при обучении информатике. Научно-издательский центр «Открытое знание». Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням образования) | Мир педагогики и психологии №10 (39) Октябрь 2019.

Короткая И. Н., & Субботина Т. А. Игровые технологии в обучении иностранным языкам. Просвещение. 2012. С. 20-60.

Онищенко Ю. В. Игровые методы обучения иностранному языку в вузе Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании», 2015.

Попова Е. М. Эффективные игры в обучении английскому языку. Феникс. 2015. С. 140-150.

Шаймердянова Г. Р. Особенности подготовки и внедрения учебных игр в учебный процесс. Педагогические исследования. Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании». 2007.

Huot S., & Combe C. (2015). L’enseignement du français à l’ère du numérique: Usages et stratégies pédagogiques. Presses de l’Université du Québec. – 90-120 pages.

Hadfield J. (1999). Intermediate Communication Games. Longman. – 50-80 pages.

Gass S. M., & Selinker L. (2008). Acquisition des langues secondes: Une approche introductive. Routledge. – 43-70 pages.

Kobilova N. S., Suyunov B.Sh. Methods of using game activity in teaching a foreign language in Uzbek primary classes. ISJ Theoretical & Applied Science, 04 (108), 485-489. Soi: http://s-o-i.org/1.1/TAS-04-108-53 Doi: https://dx.doi.org/10.15863/TAS.2022.04.108.53.

Labarrière R. (2009). Les jeux en classe de langue. CLE International. – 65-90 pages.

Larsen-Freeman D., & Anderson M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. – 100-150 pages.

Sevara Pirnazarova. Use of Information and Communication Technologies Technologies in the Process of Teaching a Foreign Language http://miastoprzyszlosci.com.pl/index.php/mp/article/view/2589

Wright A., Betteridge D., & Buckby M. (2006). Games for Language Learning (3rd ed.). Cambridge University Press. – 130-145 pages.

Published

2024-04-18

How to Cite

Pirnazarova, S. (2024). APPLICATION OF GAME METHODS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(4). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I4Y2024N64