UNIQUE ASPECTS OF THE CHINESE EDUCATION SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I5Y2024N71Keywords:
Chinese education system, kindergarten, school, secondary school, primary education, experience, innovation management, general literacyAbstract
This article examines the unique aspects of the Chinese education system. The main stages of the Chinese education system and the requirements for ULA are analyzed. The main features of the Chinese education system, in particular preschool and school education, are considered.
References
Андреев В. Н. Система образования в Японии.- Мин.: Национальный ин-т образования.-2008.-№2.-с.13-18
Антиповский А.А., Боревская Н.Е., Фрапчук Н.В., Политика в области науки и образования в КНР.-2006.-№2.-с.54-56
Блок М. Проблемы и трудности японской школы//Народное образование.-2008.-№4.-с.1-2
Боенко М.А., Основные направления реформ в системе образования КНР//Философия образования.-2007.-№1.-с.24-28
Бондаренко А.В., Урок в японской школе//Начальная школа.-2009.-№2
Su, Xiaohuan (28 March 2011), China 'to overtake US on science' in two years, BBC World News, ISBN 978-7-80113-993-1, 13 August 2018da asl nusxadan arxivlandi, qaraldi: 21 June 2018
Tollefson. „China Declared World's Largest Producer of Scientific Articles“ (en). Scientific American. Qaraldi: 2020-yil 9-may.
Tollefson, Jeff (18 January 2018). "China declared world's largest producer of scientific articles" (en). Nature 553 (7689): 390. doi:10.1038/d41586-018-00927-4.
Парамонова Л.Н., Дошкольное и начальное образование за рубежом//История и современность.-2008.-№5.-с.10-13