FEATURES OF PROVISION OF SERVICES IN RETAIL ENTERPRISES
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I11Y2024N29Keywords:
retail trade, assessment of service quality, retail enterprises, social division of labor, buying and selling processes, labor productivity in retail enterprises.Abstract
This article clarifies the categories of services provided by retail enterprises, improves the scientific research used to evaluate service quality and theoretically discusses the evaluation of the quality of retail services.
References
1. B.A.Abdukarimov. Ichki savdo iqtisodiyoti I qism. Samarqand SamISI, 2007. – B 128
2. ГОСТ Р 51304-2009. Услуги торговли. Общие требования [Электронный ресурс]. — Взамен ГОСТ Р 51304-99; введ. 01.01.2011. – М.: Стандартинформ, 2010. – Режим доступа: protect.gost.ru.
3. Карх Д. А. Формирование услуг розничной торговли: автореф. дис. ... канд. экон. наук /Д. А. Карх. - Екатеринбург: УрГEИ,. 2003. - 20 с.
4. M.Q.Pardavev va boshqalar. Xizmat ko‘rsatish, servis va turizm sohalarini rivojlantirish: muammolar va ularning yechimlari. – Т.: “iqtisod-moliya”, -2008. -B.133.
5. Николаева М. А. Маркетинг товаров и услуг : учебник / М. А. Николаева. – М.: Деловая литература, 2002. - 448 с.
6. Семин О. А. Сервис в торговле. Маркетинг и управление качеством торговых услуг : учеб. пособие. В 3 кн. Кн. 1 / О.А. Семин, В.А. Сайдашева, В.В. Панюкова. — 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Дело и сервис, 2006. – 216 с.
7. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev raisligida 2022-yil 19-aprel kuni mahallabay ishlash tizimi natijadorligini oshirish hamda aholi bandligini taʼminlash masalalari yuzasidan videoselektor yigʻilishi. https://president.uz/uz/lists/view/5133
8. https://www.statista.com/statistics/report-content/statistic/443522