ISSUES OF PATRIOTIC EDUCATION IN THE PEDAGOGICAL TEACHINGS OF THINKERS OF THE SOMONI PERIOD

Authors

  • Bobomurod Juraev

DOI:

https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N28

Keywords:

Motherland, patriotism, Samanid era, youth, upbringing, thinkers.

Abstract

The article discusses the importance of patriotism education in the content of the pedagogical teachings of the thinkers of the Samanid era, reveals the pedagogical conditions and the possibilities of using these ideas in educating young people in the spirit of patriotism today.

References

Халимов А. Воспитание, зарождение школ и педагогической мысли таджиков в эпоху Саманидов. Авторефер. диссертации по специальности: 13.00.01–общая педагогика, история педагогики и образования (педагогические науки) на соискание ученой степени доктора педагогических наук. – Душанбе, 2012. – 26 с

Абӯалӣ ибни Сино. Тадбири манзил // Асарҳо, ҷ.2.-Душанбе: Ирфон, 1980, с.25

Нажмиддинова Г. Н., Курбонова У. У. Великие мыслители Востока об обязанностях родителей по воспитанию детей //Молодой учёный. – 2013. – Т. 4.

Разоқов Х.С. Истифодаи афкори педагогии мутафаккирони форсу тоҷики асрҳои Х–XI ва анъанаҳои миллӣ дар тарбияи ҳарбӣ-ватандўстии хонандагони синфҳои болоӣ. Диссертатсия барои дарёфти дараҷаи илмии номзади илмҳои педагогӣ аз рӯи ихтисоси 13.00. 01 – Педагогикаи умумӣ, таърихи педагогика ва таҳсилотю– Душанбе, 2022. –177 с.

Жураев Б. Т. Вопросы нравственного воспитания в эпоху Саманидов //Наука, техника и образование. – 2020. – №. 3 (67). – С. 57-59.

Абдуллаев К. Ф., Жураев Б. Т. Формирование правильной осанки ребенка в семье //Вестник науки и образования. – 2020. – №. 21-3 (99). – С. 30-33.

Жураев Б. Т. Сомонийлар даврида педагогик фикрлар тараккиёти //Pedagogik mahorat (Ilmiy-nazariy va metodik jurnal). – 2019. – С. 67-70

Published

2023-04-04

How to Cite

Juraev , B. (2023). ISSUES OF PATRIOTIC EDUCATION IN THE PEDAGOGICAL TEACHINGS OF THINKERS OF THE SOMONI PERIOD. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(4), 222–233. https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N28