DIDACTIC SUPPORT FOR THE DEVELOPMENT OF CREATIVE SKILLS OF FUTURE TEACHERS OF MUSIC EDUCATION ON THE BASIS OF THE ART PEDAGOGICAL APPROACH

Authors

  • Madina Nasritdinova

DOI:

https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N31

Keywords:

art pedagogy, art therapy, music art, artistic-aesthetic outlook, principle, model, creativity.

Abstract

This article discusses the didactic and specific principles of developing the creative abilities of future music teachers based on the art-pedagogical approach. The purpose of artedagogy is to describe the methodological approaches to the formation of the future readiness to see the results of the teacher's systematized demands on creative arts, a characteristic of students with a high level of knowledge in the field of art.

References

Булатова О.С. Арт-педагогический подход в образовании: монография. Тюмень: Изд-во ТГУ, 2004. - 230 b.

Анисимов В.П. Арт-педагогика как система психологического сопровождения образовательного процесса // Вестник ОГУ. - № 4 (2003). – С.146 -148

Небесаева Ж.О., Сманова А. С., Нурке М. С.Артпедагогика как условие творческой деятельности в обучении у студентов/Молодѐжная

Всероссийская научно-практическая конференция с международным участием «Идеи и проекты молодѐжи России».- Чебоксары, 2015.-C.20-24.

«Небесаева Ж.О. Проявление артпедагогики в системе образования в вузе // /Вестник Казахского национального педагогического университета имени Абая. Серия «Педагогические науки». – 2016. - №3(51). - С. 105-109.

Амиргазин, К. Ж. История и перспективы развития кожевенных художественных промыслов в Сибири / К. Ж. Амиргазин, В. В. Чардынцева //Вопросы культурологии. – 2013. – № 8. – С. 90–95.

Корженко О.М., Заргарьян Е.А. Артпедагогика сегодня: цели и перспективы развития // Теория и практика образования в современном мире: материалы III междунар. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, май 2013 г.). СПб.: Реноме, 2013. С. 95-97.

Лебедева Л.В. Артпедагогика в образовательном пространстве. Описание опыта работы. – Макеевка // makemc.org/doc/virt_vist_2016/Lebedeva.pdf

Сигова, Вера Леонидовна, Развитие креативности будущих учителей музыки через ситуации выбора в учебной деятельности тема диссертации и автореферата по ВАК РФ 13.00.08, кандидат наук.

Murodova, D. (2021). Scientific And Theoretical Aspects of Musical Thinking. Zien Journal of Social Sciences and Humanities, 1(1), 196-199.

Насритдинова, М. Н. (2022). НАУЧНО-ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ИСЦЕЛЕНИЯ ДЕТЕЙ С ПАТОЛОГИЕЙ, СВЯЗАННЫХ С ГИПОКСИИ, ПОСРЕДСТВОМ ИСКУССТВ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2(10-2), 385-393.

Насритдинова, М. Н. (2022). МУСИҚА ИНСОНИЯТГА НИМА УЧУН КЕРАК?. Science and innovation, 1(Special Issue 2), 577-580.

Jo‘rayev Xamidjon, & Madina Nasritdinova (2022). DOIRA CHOLG’USIDA IJRO MAHORATINI YUKSALTIRISH (BOLALAR MUSIQA VA SAN’AT MAKTABLARI MISOLIDA). Science and innovation, 1 (C2), 26-28. doi: 10.5281/zenodo.663646

Nasritdinova, M. (2022). ЎЗБЕКИСТОН ЖАМИЯТИНИНГ ЯНГИ ТАРАҚҚИЁТ БОСҚИЧИДА ЁШЛАР БАДИИЙ-ЭСТЕТИК МАДАНИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ИЖТИМОИЙ-ФАЛСАФИЙ ОМИЛЛАРИ. Science and innovation, 1(B6), 950-955.

Nasritdinova, Madina (2023). ARTPEDAGOGIK YONDASHUV ASOSIDA BOSHLANG’ICH SINF O’QUVCHILARINI AXLOQIY TARBIYASINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK MODELI. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 3 (2), 199-204.

Rustamov, I. (2022). The Place of Doira Instrument in Uzbek National Art. Eurasian Journal of Humanities and Social Sciences, 5, 74-77.

Published

2023-04-04

How to Cite

Nasritdinova, M. (2023). DIDACTIC SUPPORT FOR THE DEVELOPMENT OF CREATIVE SKILLS OF FUTURE TEACHERS OF MUSIC EDUCATION ON THE BASIS OF THE ART PEDAGOGICAL APPROACH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(4), 241–246. https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N31