PREPARATION OF THE TRANSLATOR-TO-PLAY MUSIC TEACHER FOR PROFESSIONAL-PEDAGOGICAL ACTIVITY: PROBLEMS AND SOLUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I3Y2025N80Keywords:
educational system, research, music teacher, future, analysis, pedagogy, methodology, aesthetic education, ideological-moral, pedagogical conditions, aesthetic taste, folk music, musical-aesthetic, music culture, componentsAbstract
This article describes the author's own thoughts on yesterday and today's situation in the preparation of future music teachers of secondary schools in pedagogical higher educational institutions, on the work necessary to be done in the future in the preparation of specialists.
References
1. O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022 yil 2-fevraldagi PQ-112-son qarori.
2. Арчажникова Л.Г. Прфессия – учитель музыки. Книга для учителя. М.: Просвещение. 1984. -111с.
3. Кузмина Н.В. Способности одаренност, талант учителя. /В помощ лектору. Л.: 1985. -32с.
4. Лихачев Б.Т. Общие проблемы воспитания школников. -М.: Просвещение. 1979. -168с.
5. Сластенин В.А., Мищенко А.И. Профессионално-педагогическая подготовка современного учителя. –М.: Сов.педагогика. 1991.№10. 79-84с.
6. Raximov N.N. Musiqa o’qitish metodikasi. O’quv qo’llanma. T., “METODIST NASHRIYOTI” 2023.
7. Raximov N.N. Bo’lajak musiqa o’qituvchisida kasbiy-pedagogik tayyorgarlikni takomillashtirish. Monografiya. Monografiya. Guliston., 2021.
8. Щербаков А.И. О подготовке студентов-будущих учителей к исследование педагогических явлений и процессов. В сб. Психология труда и личности учителя. /Под ред. А.И.Щербакова./ Л.: 1977. 124-131с.