THE ROLE OF THE "MANAGEMENT LABORATORY" ORGANIZATION IN INCREASING THE QUALITY OF MANAGEMENT

Authors

  • Davronbek Shoev

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI4Y2023N15

Keywords:

Management, quality of management, quality of employees, qualification of employees, laboratory of management, working capacity, development of employees, mental abilities, increasing the activity of employees.

Abstract

The basics, essence and basic concepts of quality management are studied. The quality of management and the factors influencing it are singled out, and the main object of improving the quality of management is the knowledge and skills of employees. Directions for improving the quality and efficiency of management through the development of the working capacity of employees are determined.

References

Управление персоналом в условиях социальной рыночной экономики: [перевод / Р.Марр, Г.Шмидт, И.Прокопенко и др.] ; под науч. ред. и [с предисл.] Р.Марра, Г.Шмидта; Междунар. орг. труда, МБТ

Теория организации Ричард Дафт Учебник, 2010

Практика управления человеческими ресурсами, Майкл Армстронг. ISBN: 978-5-91180-771-9, 0 7494 4631 5; 2009 г.

Управление персоналом. Издательство: ЮНИТИ-ДАНА Авторы: Аксенова Елена Анатольевна, Малиновский П. В., Малиновская Н. М. 2017

Управление персоналом: Учебник для вузов /Под ред. Т.Ю. Базарова, Б.Л. Еремина. — 2-е изд., перераб. и доп. — М: ЮНИТИ, 2015. —560 с

Жданкин Николай Александрович Мотивация персонала. Измерение и анализ: учебно-практическое пособие / Н. А. Жданкин. - Москва : Финпресс, 2010-. - 21 см. - (Библиотека журнала "Кадры предприятия").; ISBN 978-5-8001-0128-7

“Iqtisodiyot va innovasion texnologiyalar” ilmiy elektron jurnali. № 1, yanvar-fevral, 2019 yil 1/2019 (№ 00039) www.iqtisodiyot.uz

G.Sh. Xonkeldiyeva Iqtisodiyotni modernizasiyalash sharoitida korporasiyalarni boshqarishning ilmiy-metodologik asoslari. Iqt.fanlari doktori ilm.daraj. olish uchun yozilgan diss. avtoref.-Toshkent, 2018-71 b.

Джордж С., Ваймерских А. Всеобщее управление качеством: стратегии и технологии, применяемые сегодня в самых успешных компаниях –СПб.: «Виктория плюс», 2002.

Теория управления: Учебник / Под общ. ред. А.Л.Гапоненко, А.П. Панкрухина.- М.: Изд-во РАГС, 2004.-558 с.

Нив Г. Пространство доктора Деминга. Принсипы построения устойчивого бизнеса – М.: Изд-во Алпина Бизнес Букс, 2005.-370 с

Тоталное управление качеством: Учебное пособие / Е.В. Шубенкова. Под ред. профессора Ю.Г. Одегова.-М.: Издателство «Экзамен», 2008.

Карлоф Б. Деловая стратегия. Пер. с англ. – М.: Экономика, 1991.

Antony, J. Six Sigma in the UK service organizations: results from a pilot survey, In: Managerial Auditing Journal, Vol. 19, Issue 8, 1006-1013. 2004.

Berman, S. Performance-based learning: aligning experiential tasks and assessment to increase learning, Thousand Oaks, CA: Corwin Press 2008.

Ahuja, K.. Personnel management. 3rd Ed. New Delhi. India. Kalyani publishers. 2006.

Gorbashko Ye.A. Upravleniye kachestvom: uchebnik — M.: Izd-vo Yurayt, 2012.

Бегалов Б.A., Жуковская И.E., Методолические аспекты влияния информационного общества на инновационное развитие экономики. Т:. Fan va texnologiya, 2016.

Published

2023-06-18

How to Cite

Shoev, D. (2023). THE ROLE OF THE "MANAGEMENT LABORATORY" ORGANIZATION IN INCREASING THE QUALITY OF MANAGEMENT. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(S/4), 119–125. https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI4Y2023N15