METHODS OF EVALUATING THE COMPETITIVENESS AND QUALITY OF HOTEL SERVICES

Authors

  • Istаmkhuja Dаvrоnоv

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I9Y2023N09

Keywords:

hotel, service quality, quality assessment, quality indicators, competitiveness, customer satisfaction, digital technologies

Abstract

The article provides information about the competitiveness of hotel services and their evaluation methodology. Also, information about the level of satisfaction of customers who used these services was also provided. In recent years, especially after the pandemic, many hotel companies have focused on improving the quality of services and ensuring their competitiveness. Other hotels are trying to improve the quality of services in hotels by using the latest digital technologies.

References

А.N. Nоrсhаyev, M. T. Аliyevа, F. N. Xаlimоvа ”Mehmоnxоnа xо‘jаligidа innоvаtsiyа”:-О‘quv qо‘llаnmа:- Tоshkent – «Iqtisоdiyоt» – 2019

Муртазалиев З. Р. Совершенствование системы управления качеством услуг на предприятиях гостиничного бизнеса, г. – 2011.

Гаранина, Е. Н. Клиент ориентированная концепция конкурентоспособности гостиницы / Е. Н. Гаранина // Вестник РМАТ. – 2015. – № 1. – С. 78-89.

Донец А. А. Повышение качества услуг как инструмент управления конкурентоспособностью гостиничного предприятия //Russian Journal of Economics and Law. – 2013. – №. 4 (28). – С. 138-143.

Котлярович А. П. Способы повышения качества обслуживания в индустрии гостеприимства //Новая экономика, бизнес и общество. – 2021. – С. 1178-1181.

Морозов, М. А., Львова Т. В. Анализ влияния качества средств размещения дестинации при организации делового туризма / М. А. Морозов, Т. В. Львова // Вестник Российского нового университета. Серия: Человек и общество. – 2008. – № 4. – С. 138-141.

Назаркина, В. А., & Штейнгольц, Б. И. (2014). Особенности потребительского спроса в гостиничной сфере. Наука о человеке: гуманитарные исследования, (2), 122-126.

Погорелова Э. И., Сергеев А. А. Качество обслуживания туристов в гостиницах как фактор привлечения туристов //Интерактивная наука. – 2017. – №. 11. – С. 193-196.

Published

2023-09-23

How to Cite

Dаvrоnоv I. (2023). METHODS OF EVALUATING THE COMPETITIVENESS AND QUALITY OF HOTEL SERVICES. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(9). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I9Y2023N09