THE RELEVANCE AND ROLE OF THE TASKS OF MATHEMATICAL CREATIVE DESCRIPTION IN THE FORMATION OF CREATIVE THINKING IN PRIMARY SCHOOL PUPILS WITH INTERDISCIPLINARY ABSCESSIONAL AND ORDINAL CONNECTIONS

Authors

  • Gayrat Khudayberganov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I9Y2023N51

Keywords:

creative thinking, problem-based learning, space, logic, problem, approach, memory, abilities, communication, reasoning, abstraction.

Abstract

The article examines the relevance and role of the tasks of creative description in mathematics in the formation of creative thinking in primary school through interdisciplinary abscessional and ordinal connections

References

Bikbayeva N.U. Boshlang‘ich sinflarda matematika o‘qitish metodikasi. – T.: “O‘qituvchi”, 2007. -208 b.

Богоявленская Д.Б., Сусоколова И.А. Генезис интеллектуальной деятельности. -М.: Академия, 1990. -С. 159-471

Дружинин В.Н. Психология общих способностей. -СПб.: “Питер”, 2007. -368 с.

Леонтьев А.Н., Пономарев Я.А., Гиппенрейтер Ю.Б. Опыт экспериментального развития исследования мышления. -М., 1981. -С. 269-280.

Jumayev M.E. Boshlang‘ich sinflarda matematika o‘qitish metodikasi. -T.: “Yangi asr avlodi”, 2006.-186.

Хабиб Р.А. Организация учебно-познавательной деятельности учащихся. -М.: “Педагогика”. -1979.

Qosimov F.M. Boshlang‘ich sinf matematika darslarida ijodiy topshiriqlar ustida ishlash (uslubiy qo‘llanma). -Buxoro, 2005. -138 b.

Эльконин Б.Д. Введение в психологию развития. -М., 1994. -С. 23-44.

Лютова С.К. Развитие личности и креативности школьников с различными уровневыми и структурными характеристиками интеллекта. Дисс. …кан. психол. наук. -СПб., 2000.

Published

2023-09-23

How to Cite

Khudayberganov, G. (2023). THE RELEVANCE AND ROLE OF THE TASKS OF MATHEMATICAL CREATIVE DESCRIPTION IN THE FORMATION OF CREATIVE THINKING IN PRIMARY SCHOOL PUPILS WITH INTERDISCIPLINARY ABSCESSIONAL AND ORDINAL CONNECTIONS. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(9). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I9Y2023N51