USE OF THE SPACE ANALYSIS METHOD IN ASSESSING THE MARKET POSITION OF INDUSTRIAL ENTERPRISES

Authors

  • Diyor Kholmamatov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N16

Keywords:

SPACE analysis, market attractiveness, financial stability, competitive advantage, environmental stability, brand position, external environment, strategic position in the market.

Abstract

This article highlights the specific aspects of using SPACE analysis in assessing the market position of industrial enterprises, in particular, furniture manufacturing enterprises. Also, methodological aspects of SPACE analysis, stages of analysis implementation, research results and conclusions on its application in enterprise practice are described.

References

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023 yil 11 sentyabrdagi ““O‘zbekiston-2030” strategiyasi to‘g‘risida”gi PF-158-sonli Farmoni

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 21 iyundagi “Respublika hududlarida mebelsozlik sanoatini rivojlantirishga qaratilgan chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PQ-5155-sonli Qarori

Волкова С.П. Методика SPACE-анализа // Роль социально-гуманитарного знания в развитии интеллектуального потенциаланации: сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции 25 февраля 2021г. : Белгород : ООО Агентство перспективных научных исследований (АПНИ), 2021. С. 34-37. URL: https://apni.ru/article/1977-metodika-space-analiza

Галустова К.Ю. Внешняя среда как источник, необходимый для поддержания внутреннего потенциала организации // Политика, экономика и инновации, 2019. №6 С.29.

Королев Н.М. Разработка стратегического плана организации// Политика, экономика и инновации, 2018. №1 С.26

Степанова Л.Д. Анализ состояния компании: выявление сильных и слабых сторон деятельности// Политика, экономика и инновации, 2018. №2. С.114.

Downloads

Published

2023-12-02

How to Cite

Kholmamatov, D. (2023). USE OF THE SPACE ANALYSIS METHOD IN ASSESSING THE MARKET POSITION OF INDUSTRIAL ENTERPRISES. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(11). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N16