ПРИМЕНЕНИЕ ИГРОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ СЛЕПЫХ И СЛАБОВИДЯЩИХ

Авторы

  • Зухра Файзиева
  • Ёкут Шарипова

DOI:

https://doi.org/10.47390/1342V3I3Y2023N20%20

Ключевые слова:

самореализация, диагностика, инвалидность, диалектика, дееспособность, межэтническая, конкурентоспособность, вербализация, эмоциональная.

Аннотация

В статье описаны различные полезные стратегии и приемы, которые реализуются на уроке при обучении незрячим и слабовидящим ученикам иностранным языкам. Кроме того, написаны различные виды игр, которые можно применять в качестве интерактивных методов в обучении слабовидящих школьников.

Библиографические ссылки

Begoña Gros. 2007. Digital games in education: The design of games-based learning environments. Journal of research on technology in education 40, 1 (2007), 23-38.

Best A. “Teaching Children with Visual Impairments”. Open University Press, 1992., p.128-135.

Carmel Markey, Des Power, and George Booker. 2003. Using structured games to teach early fraction concepts to students who are deaf or hard of hearing. American Annals of the Deaf 148, 3 (2003), 251-258.

Daniel Miller, Aaron Parecki, and Sarah A. Douglas. 2007. Finger Dance: A Sound Game for Blind People. In Proceedings of the 9th International ACM SIGACCESS Conference on Computers and Accessibility (Assets ’07). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 253-254. https://doi.org/10.1145/1296843. 1296898

Erin C Connors, Lindsay A Yazzolino, Jaime Sánchez, and Lotfi B Merabet. 2013. Development of an audio-based virtual gaming environment to assist with navigation skills in the blind. JoVE (Journal of Visualized Experiments) 73 (2013), e50272. https://www.jove.com/t/50272/development-an-audio-based-virtualgaming-environment-to-assist-with

Elizabeth S Simpson. 2009. Video games as learning environments for students with learning disabilities. Children Youth and Environments 19, 1 (2009), 306-319.

Gazman O. S. “To school - with the game”. M., 1991.p.321

Jaime Carvalho, Tiago Guerreiro, Luis Duarte, and Luis Carriço. 2012. Audiobased puzzle gaming for blind people. In Proceedings of the Mobile Accessibility Workshop at MobileHCI (MOBACC)

Nikolic T. “Teaching a Foreign Language in Schools for Blind and Visually Impaired Children”. // Journal of Visually Impairment and Blindness. 1987. February., p.62.

Selevko G.K. “Modern educational technologies: textbook”. M.: National education, 1998.p.79

Загрузки

Опубликован

2023-03-07

Как цитировать

Файзиева , З., & Шарипова , Ё. (2023). ПРИМЕНЕНИЕ ИГРОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ СЛЕПЫХ И СЛАБОВИДЯЩИХ. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(3), 156–161. https://doi.org/10.47390/1342V3I3Y2023N20